ژاپن در آستانه انتخابات پارلمانی هژمونی سنت مردانه و ناامیدی جوانان از آینده

ژاپن در آستانه انتخابات پارلمانی هژمونی سنت مردانه و ناامیدی جوانان از آینده به گزارش بازار پرواز انتخابات پارلمانی زودهنگام ژاپن روز یکشنبه ۳۱ اکتبر برگزار می شود تا سرنوشت ۴۶۵ کرسی مجلس نمایندگان همینطور سرنوشت دولت آتی این کشور مشخص شود.


به گزارش بازار پرواز به نقل از یورونیوز، مبارزات انتخاباتی نامزدها تا روز شنبه ۳۰ اکتبر ادامه دارد و آنها کوشش می کنند در مدت باقی مانده، گروه های بیشتری از رای دهندگان را با خود همراه کنند.
در این میان، جلب نظر رای دهندگان جوانان مهم می باشد اما جوانان تمایلی به حضور در پای صندوق های رای ندارند چونکه به نظر آنها، نامزدها که عموما مرد و مسن هستند، نگرانی های نسل جوان را درک نمی کنند.
در انتخابات یک دهه گذشته‌ی ژاپن تنها یک سوم رای دهندگان جوان شرکت کرده اند و برخی تحلیل گران نگرانند که مشارکت در انتخابات ۳۱ اکتبر، پایین ترین میزان مشارکت در تاریخ انتخاباتی این کشور بعد از جنگ باشد.
بدین سان وضعیت ژاپن با ایالات متحده در مبحث مشارکت در انتخابات کاملا در تضاد است. چونکه در آمریکا بر مبنای داده های رسمی، جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله ۵۱ درصد از رای دهندگان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی را تشکیل می دادند.
یک پارلمان و دولت «سنتی و مردانه»
عدم تمایل جوانان ژاپن به شرکت در انتخابات علل گوناگونی دارد. همچون این که میانگین سنی داوطلبان مرد و زن در این انتخابات ۵۴ سال است و بیشتر از یک سوم از این تعداد هم ۶۰ سال و بالاتر دارند؛ تعداد انگشت شماری نامزد بالای ۸۰ هم دیده می شود.
تنها ۱۰ درصد از قانونگذاران پارلمان منحل شده‌ی ژاپن زن بودند و شمار نامزدهای زن حاضر در ائتلاف حاکم از این تعداد هم کمتر است.
در مباحث انتخاباتی حقوق بانوان مد نظر نیست و موضوع هایی همچون برابری جنسیتی، پشتیبانی از خانواده های جوان، کمبود شدید نیروی کار و سیستم ناکارآمد مهاجرت هم به ندرت در دستور کار قرار می گیرند.
از نظر تحلیل گران، این مشکلات ریشه عمیق تری دارد و منعکس کننده‌ی یک مشکل سیستماتیک مهمتر در ساختار سیاسی ژاپن است که بر مبنای آن، سیاست تحت سلطه خانواده هایی است که در طول نسل ها همیشه قانونگذاران و تصمیم گیران از میان آنها انتخاب شده اند.
حزب "لیبرال دموکرات" ژاپن که نماینده متنفذترین نیروی سیاسی این کشور است، در شش دهه گذشته به استثنای یک دوره کوتاه، همواره قدرت را در دست داشته است.
نگاه «سنتی» به زن در این کشور پیشتاز در عرصه صنعت هم سبب شده که تنها ۹.۷ درصد از نامزدهای حزب حاکم و ۷.۵ درصد از نامزدهای شریک ائتلافی اش یعنی حزب «کمیتو» زن باشند و به قول آیرو هینو، استاد دانشگاه واسدا «زنان حتی اگر انتخاب شوند هم شانسی برای تصدی پست های مهم در کابینه ندارند».
آیرو هینو اعتقاد دارد در حالیکه موضوع هایی مانند تغییرات آب و هوایی، کاهش شهریه دانشگاه ها و برابری جنسیتی سبب جذب رای دهندگان جوان می شود اما طبقه حاکم به این مسائل توجه چندانی ندارند و در کنار آن، همچنان به شیوه های سنتی تبلیغات همچون سخنرانی های طولانی و تبلیغات روزنامه ای تکیه دارند.
با این وجود در بین نسل جوان، هنوز اندک افرادی دیده می شوند که امیدوارانه به این انتخابات نگاه می کنند و کوشش می کنند با برگزاری کمپین هایی در شبکه های اجتماعی دیگران را ترغیب به شرکت نمایند.
نوجو، یکی از این جوانان است که با راه اندازی کمپینی اینترنتی تحت عنوان «بدون جوانان، ژاپنی در کار نیست» (No Youth No Japan) فعالانه درگیر انتخابات شده است و در تبلیغاتش هم بر موضوع هایی همچون صلح و برابری و آینده سیاره زمین تاکید می کند.
او و همفکرانش معتقدند که نسل قدیم از آن رو قوی تر است که با جمعیت بیشتر، صدای بلندتری دارد و نسل جدید هم برای رسیدن به آنچه می خواهد، چاره ای جز حضور در انتخابات و رای دادن ندارد.




منبع:

1400/08/06
20:23:18
5.0 / 5
1189
تگهای خبر: آمریكا , بال , جت , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
کوادکوپتر
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم