عضو هیات مدیره راه آهن:

سهم دولت برای برقی كردن قطار تهران - مشهد واریز شد

سهم دولت برای برقی كردن قطار تهران - مشهد واریز شد بازار پرواز: مشهد - عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی اظهار داشت: اجرای طرح برقی كردن قطار تهران- مشهد با تامین 15 درصد سهم دولت از كل مبلغ فاینانس به مبلغ 10 هزار میلیارد ریال و واریز آن به حساب بانك صنعت و معدن، شروع شد.


به گزارش بازار پرواز به نقل از ایرنا سعید رسولی، پنجشنبه در جمع خبرنگاران مشهدی با اشاره به هزینه 1.7 میلیارد یورویی اجرای این طرح اضافه كرد: آغاز این طرح به شكلی طلیعه توسعه راه آهن كشور و برقی كردن سایر خطوط بشمار می رود.
وی همینطور اظهار داشت: در عمل به اصل 44 قانون اساسی، تابحال تمامی واگن های مسافری راه آهن به بخش خصوصی واگذار شده و واگن های باری هم به جز بخشی از آن، در اختیار بخش غیردولتی قرار گرفته است.
رسولی به فعالیت سامانه 5149 برای گزارش تخلفات در بخشهای دولتی و واگذارشده به بخش خصوصی راه آهن اشاره و تصریح كرد: خراب بودن سامانه صوتی و تصویری، مشكل تهویه واگن ها و هم تاخیر قطارها باعث پرداخت بخشی از بهای بلیت به مسافر خواهد شد و مردم باید حقوق خویش را مطالبه كنند.
عضو هیات مدیره راه آهن اظهار نمود: ایستگاههای راه آهن در تمام دنیا علاوه بر جابه جایی بار و مسافر، بعنوان نمادهای هویت بخش شهری نقش آفرینی دارند و ایستگاههای امروزی مراكز تجاری، اقامتی و تفریحی را هم در خود جای می دهند، بنابراین تجهیز و توسعه ایستگاه های راه آهن در دستور كار راه آهن جمهوری اسلامی قرار دارد.
وی اظهار داشت: در گذشته تصمیم های اشتباهی برای تاسیس ایستگاه ها با فاصله زیاد در بیرون شهرها گرفته شده است و هم اكنون در حال اصلاح این موارد همچون در ایستگاه راه آهن همدان هستیم.
این مقام مسئول بیان كرد: وجود ایستگاه های راه آهن در شهرها مزاحمتی برای ترافیك آنها ندارد و آنچه در همه شهرهای توسعه یافته مشاهده می گردد زندگی مسالمت آمیز راه آهن با جریان زندگی شهری است البته در این راستا به راه آهن اجازه داده شد با استفاده از مشاركت غیردولتی به زیباسازی ایستگاههای شهرها اقدام نماید.
وی اضافه كرد: باید شبكه های حمل و نقلی به گونه ای در كنار ایستگاه راه آهن قرار گیرند كه مسافر بتواند با استفاده از حمل و نقل عمومی شهری و بین شهری براحتی بین مبدا و مقصد جابه جا شده و با بهره گیری از این خدمات، به صورت یك پارچه از مبدا به مقصد طی مسیر كند.
عضو هیات رئیسه راه آهن جمهوری اسلامی تصریح كرد: روزانه 540 هزار خودرو از مناطق حومه تهران به پایتخت تردد می كنند كه اگر خطوط حومه ای این كلان شهر توسعه پیدا كند طبیعتا باعث تردد كمتر خودرو در این شهر آلوده خواهیم بود، به علاوه عمده تصادفات جاده ای هم در مناطق حومه ای شهرها رخ می دهد كه با توسعه راه آهن حومه ای از این آمار كاسته می گردد.
رسولی اظهار داشت: یك مشاور خارجی جهت توسعه و طراحی ایستگاههای راه آهن كشور به كار گرفته شده و شركت معتبر دیگری حدود 2 سال است كه با هدف اصلاح ساختار سازمانی و نوع مدیریت در مجموعه راه آهن كشور با این شركت همكاری می كند.
وی به نیاز راه آهن به واگن جدید برای توسعه خطوط ریلی حومه اشاره و بیان كرد: علاوه بر تولید كنندگان داخلی، قراردادی برای تامین ریل باس از كشور كره جنوبی و تفاهم نامه هایی با روسیه برای تامین هزار دستگاه واگن مسافری، سه هزار دستگاه واگن باری و تعدادی لوكوموتیو بسته شده كه نیاز كشور در سال های آینده را مرتفع می كند.
معاون امور مسافری راه آهن جمهوری اسلامی هم اظهار داشت: امسال حدود 24.5 میلیون مسافر با استفاده از خطوط راه آهن در كشور جابه جا شده كه در مقایسه با سال قبل 6.3 درصد رشد داشته است.
میرحسن موسوی اضافه كرد: از 25 اسفند امسال تا 15 فروردین آینده سفرهای ریلی نوروزی برنامه ریزی شده است كه راه آهن در طول سال، در تاریخ مذكور بیشترین میزان جابه جایی مسافر را خواهد داشت.
وی اظهار داشت: برای سفرهای نوروزی یك میلیون و 837 هزار نفر صندلی در خطوط ریلی كشور پیش بینی شده است كه نسبت به سال قبل 13.8 درصد رشد دارد و از سویی برای جابه جایی مسافران نوروزی، چهار هزار و 840 رام قطار مسافری پیش بینی شده كه در قیاس با سال قبل 15.7 درصد رشد دارد.
وی با تاكید بر اینكه قیمت بلیت قطارهای مسافری نوروزی نسبت به نوروز سال گذشته تغییری نكرده، اضافه كرد: امسال در مسیر تهران- مشهد بویژه در ایستگاه های پرتردد برای رفاه مسافران پله برقی و آسانسور نصب شده است.
موسوی تصریح كرد: 350 عدد از ناوگان ریلی بالای 45 سال در سال 95 و 284 واگن بالای 30 سال هم امسال، با هدف تامین امنیت مسافران در خطوط ریلی، از رده خارج شده است.
معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی اظهار داشت: میانگین تاخیر در حركت از مبدا قطارهای مسافری كشور به زیر30 ثانیه و متوسط تاخیر در طول مسیر از مبدا تا مقصد هم به زیر 26 دقیقه رسیده است.
طول خطوط راه آهن جمهوری اسلامی با احتساب خطوط دو خطه حدود 13 هزار كیلومتر است.
3221/5132


1396/12/25
17:57:07
5.0 / 5
168
تگهای خبر: بال , حمل و نقل , خودرو , مسافر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم