مدیرعامل بنیاد تعاون زندان ها:

3500 نوع كالا توسط زندانیان كشور تولید می گردد

3500 نوع كالا توسط زندانیان كشور تولید می گردد بازار پرواز: بیرجند - مدیرعامل بنیاد تعاون زندان ها اظهار داشت: هم اكنون سه هزار و 500 نوع كالا در 800 مجموعه تولیدی توسط زندانیان كشور تولید می گردد.


به گزارش بازار پرواز به نقل از ایرنا رحیم مطهر نژاد روز شنبه در آیین افتتاح فاز دوم مزرعه پرورش شترمرغ بنیاد تعاون زندان های حامی در زندان بیرجند اضافه كرد: در 6 سال قبل 80 میلیارد تومان حقوق به زندانیان و خانواده های مشغول در این واحدهای تولیدی پرداخت شده است.
وی بیان كرد: همینطور در این مدت 15 میلیارد تومان به خانواده های زندانیان از محل درآمدهای بنیاد تعاون به صورت بلاعوض پرداخت شده است.
وی ادامه داد: همینطور در این بازه زمانی 200 میلیارد تومان برای سرمایه گذاری های جدید هزینه و 300 واحد تولیدی جدید به مجموعه بنیاد تعاون افزوده شد.
مطهرنژاد عنوان كرد: اسفند ماه سال 96 با حضور معاون اول قوه قضاییه در اصفهان نمایشگاه 2 هزار واحدی در این شهر راه اندازی گردید، تنها در این شهرستان زندانیان 2 هزار نوع كالا تولید می كنند.
وی اظهار نمود: كمك به نیروهای مسلح، تولید قطعات نظامی، دوخت لباس، تامین تجهیزات صنعت خودروسازی، صنایع كشور، قطعات خودرویی و... در تمامی استان ها توسط زندانیان تولید و در كشور عرضه می گردد.
مدیر عامل بنیاد تعاون زندان های كشور، زندان را كارخانه انسان سازی دانست و خاطرنشان كرد: برعكس تصور اشتباهی كه در جامعه مطرح است در زندان علاوه بر اصلاح و تربیت افراد زندانی آموزش های حرفه ای و مهارتی هم به آنها آموخته و سپس وارد جامعه می شوند.
مطهر نژاد با اشاره به اینكه زندانیان با نگاه های بدبینانه جامعه مواجهند، اضافه كرد: افرادی كه یكبار به هر دلیلی وارد زندان شده اند به محض آزادی وقتی می خواهند وارد شغلی شوند سوء پیشینه مانع ورود آنها به شغل شان می گردد.
وی عنوان كرد: مسئولان كشور همچون دولت، مجلس، دستگاه قضا باید به این فكر بیفتند كه سوء پیشینه برای جرایم غیرموثق و پاك وارد پرونده زندانیان می شود، ورشكستگی، مهریه، تصادف و... سبب ورود شخص به زندان شده است.
وی با اشاره به اینكه 40 درصد زندانیان به زندان ها بازگشت می كنند، اظهار نمود: علت بازگشت این درصد بالا به علت داشتن سوء پیشینه است كه كسی به این افراد شغل نمی دهد.
وی با تاكید بر اینكه به زندانیان شغل دهیم تا صدمه های اجتماعی كم شود، اظهار داشت: به ازای هر شغلی كه برای یك زندانی تولید شود چهار صدمه اجتماعی كم خواهد شد.
مدیرعامل بنیاد تعاون زندان های كشور با اشاره به اینكه زندانی را به خاطر تخلف نمی توان جراحی كرد، خاطرنشان كرد: باید پس از آزادی فرد زندانی را شهروند عادی تلقی كرد چه بسا جوانان زیادی كه به علت زندانی بودن یكی از اقوام یا خانواده خودشان از ازدواج محروم شده اند.
مطهر نژاد با تاكید بر اینكه باید فضا برای برگشت مجدد این افراد به جامعه فراهم گردد، اظهار داشت: افراد زندانی و خانواده های آنها نیاز به حمایت مردم و مسئولان دارند.
وی در ارتباط با افتتاح فاز دوم مزرعه پرورش شترمرغ بنیاد تعاون در زندان بیرجند اظهار داشت: نباید فقط به دید صنعت به این مجوعه نگاه كرد بلكه می توان با حضور دانش آموزان، دانشجویان و سایر اقشار از این فرصت ها بهره مند شد.
وی ابراز امیدواری كرد، بزودی شاهد اشتغال بیش از پیش در خراسان جنوبی بخصوص برای افراد زندانی باشیم چون كه این استان محروم نیست و دارای ظرفیت های فراوانی است كه باید از آن بهره مند شد.
فاز دوم مزرعه پرورش شترمرغ بنیاد تعاون حامی در زندان بیرجند با ظرفیت 2500 قطعه شترمرغ و سرمایه گذاری سه میلیارد و 500 میلیون ریال امروز به بهره برداری رسید.
7557 * 6054


1397/02/23
15:01:01
5.0 / 5
4331
تگهای خبر: تولید , جت , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
کوادکوپتر کوچک
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم