ربات خانگی با قابلیت شناسایی محیط اطراف

ربات خانگی با قابلیت شناسایی محیط اطراف بازار پرواز: اخیرا رباتی خانگی تولید شده كه علاوه بر انجام كارهای خانه، قابلیت شناسایی محیط اطرافش و ساكنان آن را دارد.



به گزارش بازار پرواز به نقل از دیجیتال ترندز، در نمایشگاه محصولات الكترونیك مصرفی ۲۰۱۸ شركت Aeolus از یك ربات با قابلیت انجام وظایف مختلف در خانه رونمایی نمود. این نمونه اولیه از یك ربات خانگی است كه می تواند زمین را تمیز كند، مبلمان را جابه جا كند و حتی برحسب دستور كاربر از یخچال نوشیدنی خنك برای او بیاورد.
به گفته الكساندز هائونگ مدیر Aeolus، این ربات خانگی محیط اطرافش و ساكنان را می شناسد و در گذرزمان رفتار خویش را با آن منطبق می كند. وی در ادامه می افزاید: این ربات شبیه یك كودك است. البته ما قابلیت های آن را افزایش می دهیم تا از یك كودك به بزرگسال تبدیل گردد. هرچقدر مردم بیشتر از ربات استفاده كنند، این گجت قدرتمندتر می گردد.
مهمترین خصوصیت ربات مذكور در حقیقت توانایی ماشین یادگیری به كاررفته در آن برای شناسایی هزاران شی مختلف و بازگرداندن آنها به مكان مناسبشان است. همینطور بازوی رباتیك آن می تواند با دقت اشیا را جابه جا كند.
در كنار این موارد ربات به شبكه اینترنت اشیا خانگی مانند «گوگل هوم» یا «آمازون الكسا» هم متصل می گردد.
جالب آنكه ربات می تواند در یافتن اشیا هم كمك حال باشد زیرا به یاد می آورد آخرین بار آنها را كجا قرار داده است.
رباتAeolus همراه مناسبی برای سالمندان دچار معلولیت است. ربات با كمك قابلیت «شناسایی وضعیت بدن» تشخیص می دهد چه زمان فرد زمین خورد یا نیازمند خدمات درمانی اضطراری است.
این ربات كه وزن آن معادل یك كودك ۱۲ ساله است، هنوز نام مشخصی ندارد اما به قول شركت سازنده از اواخر سال جاری به بازار عرضه می گردد.

1396/11/02
13:37:52
5.0 / 5
4524
تگهای خبر: ربات , ناسا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
هواپیما کنترلی
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم