ترامپ اذعان كرد در مورد جوایز پیشنهادی روسیه به طالبان با پوتین صحبت نكرده است

ترامپ اذعان كرد در مورد جوایز پیشنهادی روسیه به طالبان با پوتین صحبت نكرده است به گزارش بازار پرواز رئیس جمهور آمریكا اذعان كرد در جریان تماس تلفنی اخیرش با رئیس جمهور روسیه، مبحث تعیین جایزه از جانب مسكو برای طالبان بابت كشتن سربازان آمریكایی را مطرح نكرده است.


به گزارش بازار پرواز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای با پایگاه خبری آکسیوس که مقرر است از شبکه اچ بی او پخش شود، اذعان کرد که هیچگاه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره گزارشات مربوط به تعیین جایزه از جانب روسیه برای طالبان بابت کشتن سربازان آمریکایی که احیانا شامل کشتار سه تفنگدار دریایی در آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی هم می باشد، صحبتی نکرده است.
ترامپ اظهار داشت: در جریان تماس تلفنی پنجشنبه گذشته مورخ ۲۳ ژوئیه ما درباره موضوعات مختلفی صحبت کردیم.
وی درباره گزارش ها مربوط به جوایز پیشنهادی روسیه به طالبان اضافه کرد: خیلی از مردم و مقامات گفتند که این یک مبحث جعلی و دروغین است. من و پوتین در تماس تلفنی اخیر درباره گسترش تسلیحات اتمی که مبحث بسیار مهمی است و هم روسیه و هم من می خواهیم در مورد آن اقدامی انجام دهیم، صحبت کردیم.
روزنامه نیویورک تایمز برای اولین بار در سرمقاله خود در ژوئن ادعا نمود که دستگاه اطلاعات ارتش روسیه از شبه نظامیان وابسته به طالبان می خواهد تا به اعضای ائتلاف بین المللی در افغانستان در ازای گرفتن پول حمله کنند. این روزنامه گزارش داد که ماموران ویژه و افسران اطلاعاتی آمریکا در افغانستان اوایل سالجاری میلادی به مقامات ارشد خود نسبت به این توطئه روسیه اخطار دادند. چند رسانه دیگر هم این گزارش روزنامه نیویورک تایمز را تایید کردند.
ترامپ اظهار داشت: این گزارش اطلاعاتی هیچگاه به دست من نرسید چون که مقامات فکر نمی کردند که این ادعا حقیقت داشته باشد. اگر این گزارش به دست من رسیده بود بطور قطع کاری در مورد آن انجام می دادم.
جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون در تاریخ ۲۱ ژوئیه به خبرنگاران اظهار داشت که وزارت دفاع آمریکا هیچ سند و مدرک موثقی درمورد این برنامه تعیین پاداش میان روسیه و طالبان پیدا نکرده است.
ژنرال جان نیکلسون که هم اکنون بازنشسته شده اما در گذشته نیروهای ناتو و آمریکایی را در افغانستان فرماندهی می کرد، در سال ۲۰۱۷ میلادی گفته بود که اقدامات روسیه در افغانستان اوضاع در این کشور را پیچیده می کند. نیکلسون همینطور گفته بود که وزارت دفاع گزارشاتی درباره اینکه روسیه تسلیحات و تجهیزات نظامی برای شبه نظامیان در افغانستان ارسال می کند، دریافت کرده است.
پایگاه خبری آکسیوس این سوال را پرسید که چرا این مسئله به تنهایی برای ترامپ به منظور برخورد با پوتین درباره اقدامات روسیه در افغانستان کافی نبوده است.
ترامپ درباره ارسال تسلیحات در جریان جنگ شوروی در دهه ۱۹۸۰ میلادی در افغانستان اظهار داشت: ما هم این کار را کردیم. من از نیکلسون در اینباره سوالی نپرسیدم. او برای مدت طولانی در افغانستان بود. او خیلی موفق نبود چونکه قبل از روی کار آمدن من در افغانستان بود و نهایتا من تغییر را ایجاد کردم.
ترامپ به سوال پایگاه خبری آکسیوس درباره اینکه آیا شخصا این گزارشات درباره تعیین پاداش از جانب روسیه را باور دارد یا خیر، پاسخی نداد.
وی اظهار داشت: می دانید چه چیزی جالب است؟ اینکه هیچ کس مبحث چین را مطرح نمی نماید. همه همیشه فقط مبحث روسیه، روسیه و روسیه را مطرح می کنند.
ترامپ اضافه کرد: روسیه نمی خواهد هیچ کاری با افغانستان داشته باشد. روسیه قبلا جماهیر شوری بود. به خاطر افغانستان آنها ورشکست شدند، آنها به روسیه تبدیل شدند، باید این را درک کنید. آخرین چیزی که روسیه می خواهد این است که در مسئله افغانستان هم درگیر شود. آنها یکبار این کار را کردند و دیدند که نتیجه نداد.



1399/05/09
22:47:45
5.0 / 5
1915
تگهای خبر: آمریكا , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
کوادکوپتر
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم