شروع به كار دادگاه جنایت جنگی رئیس جمهوری مستعفی كوزوو

شروع به كار دادگاه جنایت جنگی رئیس جمهوری مستعفی كوزوو بازار پرواز: هاشم تاچی، رئیس جمهوری مستعفی كوزوو امروز، دوشنبه در دادگاه جنایات جنگی در لاهه هلند حاضر شد تا به اتهامات خود درباره «جنایت جنگی و جنایت مقابل بشریت» پاسخ بدهد.


به گزارش بازار پرواز به نقل از ایسنا، به نقل از یورونیوز، رئیس جمهوری ۵۲ ساله کوزوو، پنج شنبه گذشته از مقام خود استعفا و اعلام نمود که در احترام و برای ابراز صداقت خود به سوگند ریاست جمهوری، در اختیار دیوان بین المللی دادگستری در شهر لاهه قرار می گیرد تا دادگاهی شود.
دادگاه از ساعت سه بعدازظهر امروز به وقت هلند شروع به کار کرده است.
اتهامات تاچی و سه فرمانده دیگر استقلال طلبان کوزوو جنایت جنگی، همچون قتل و شکنجه و بازداشت غیرقانونی و ناپدید کردن الزامی و آزار و اذیت عنوان شده است.
هاشم تاچی رهبر سیاسی ارتش آزادیبخش کوزوو بود. محدوده زمانی اتهامات هاشم تاچی بین سالهای ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹ عنوان شده است. در جنگ میان نیروهای استقلال طلب کوزوو و نظامیان صرب دست کم ۱۳۰۰۰ نفر جان باختند.
طی چندین ماه درگیری میان نیروهای صرب و استقلال طلبان کوزوو، اغلب آلبانیایی تبارهای مقیم کوزوو جانشان را از دست دادند. این جنگ تنها زمانی به پایان رسید که نیروی هوایی ناتو با انجام عملیات های گوناگون توانستند، نیروهای صرب را به عقب برانند.
مقرر است فرماندهان صربستانی نیز بزودی در همین راستا محاکمه و مجازات شوند.
هاشم تاچی پیش از آن که در آوریل سال ۲۰۱۶ رئیس جمهور کوزوو شود، نخست وزیر این کشور تازه استقلال یافته بود و برای پذیرش پست ریاست جمهوری به شهروندان قول داد در صورت فراخوان دیوان بین المللی دادگستری از مقام خود استعفا می دهد.
تاچی بارها در جنگی که اغلب کوزوویی ها آنرا «مبارزه ای آزادی خواهانه مقابل ظلم صربستان» می دانند، «بی گناهی» خودرا اعلام نموده است و تمامی اتهامات دادگاه لاهه را رد کرده است. هاشم تاچی قبل تر دیوان لاهه را متهم به «بازنویسی تاریخ» کرده است.




منبع:

1399/08/19
22:52:38
5.0 / 5
1512
تگهای خبر: هوایی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
drone
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم