پادشاه عمان در نشست شورای همكاری خلیج فارس شركت نمی كند

پادشاه عمان در نشست شورای همكاری خلیج فارس شركت نمی كند منابع اعلام نمودند که پادشاه عمان در نشست شورای همکاری خلیج فارس شرکت نخواهد کرد و یک مقام مسئول به نمایندگی از وی در این جلسه حضور خواهد داشت.


به گزارش بازار پرواز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، منابع اعلام کردند، هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید، پادشاه عمان تصمیم گرفته است که در چهل و یکمین دور نشست شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس که عربستان در شهر «العلا» میزبان آن است، شرکت نکند.
منابع مذکور احتمال دادند که دلیل این غیبت، عدم وضوح و شفافیت رویکردهای اهداف و انگیزه های برگزاری این جلسه باشد که هدف اصلی آن حل بحران بین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس (عربستان، امارات، بحرین و امارات) با قطر که از سال ۲۰۱۷ شروع شد و اعمال محاصره مقابل قطر بوده است.
منابع همین طور اعلام کردند، پادشاه عمان به شیوه و رویکرد کشورش در خصوص پایبندی به بی طرفی و وارد نشدن در تصمیماتی که موجب برهم زدن صلح و ثبات در منطقه شود، متعهد است که این رویکرد توسط سلطان قابوس بن سعید به وجود آمده بود.
منابع مختلف اعلام کردند، طرف محاصره شده(قطر) تا حالا قصد واقعی خودرا برای آشتی نشان نداده است و پیش از برگزاری این جلسه لازم بود اقداماتی اتخاذ شود که صداقت اهداف و نیت ها همچون لغو محاصره اعمال شده بر دوحه نشان داده شود.
پیش تر سایت «تاکتیکال ریپورت» اعلام نموده بود که پادشاه عمان آشتی بین کشورهای حوزه خلیج فارس را در رأس سه اولویت سیاست های آتی خود قرار می دهد و به دنبال فعال سازی سیاست بی طرفی است که سلطان قابوس در تعامل با پرونده های حوزه خلیج فارس و پرونده های منطقه ای در پیش گرفته بود.
چهل و یکمین نشست شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس مقرر است پنجم ژانویه (۱۶ دی) در استان «العلا» عربستان اجرا شود.
پیش تر، شورای وزیران عربستان سعودی نیز در اطلاعیه ای ابراز امیدواری کرده بودند که این جلسه در زمینه تقویت تلاش مشترک و گسترش زمینه همکاری میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس در تمامی زمینه ها موفق عمل کند.
در همین راستا، یک منبع مطلع نیز گفته بود که در نشست آتی شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس تمامی سران شش کشور عضو (عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، قطر، عمان و کویت) حضور خواهند داشت.
کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط خودرا با قطر به بهتان حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند، اتهامی که دوحه بارها آنرا تکذیب و هدف از این بهتان را تعرض به حاکمیت و استقلال خود عنوان کرده است.



1399/10/15
13:38:07
0.0 / 5
1157
تگهای خبر: بال , سایت , شركت , نمایندگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
فروش هواپیمای کنترلی
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم