معاونت علمی اعلام كرد؛

۱۱۹۰ محصول و تجهیز فناورانه در حوزه نانو تولید شد

۱۱۹۰ محصول و تجهیز فناورانه در حوزه نانو تولید شد به گزارش بازار پرواز، بازار فناوری نانو در ایران به دو حوزه محصولات و تجهیزات فناورانه تقسیم می شود و هم اکنون ۱۱۹۰ محصول ایران ساخت در این دو عرصه ثبت شده است.



به گزارش بازار پرواز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هزار و ۱۹۰ محصول و تجهیز فناورانه در حوزه نانو تولید شد. از این تعداد ۹۶۱ مورد به حوزه محصولات فناورانه و ۲۲۹ مورد آن به عرصه تجهیزات تعلق گرفته است. روند صعودی و رشد یافته تولید محصولات و تجهیزات ایران ساخت از سال ۸۷ به وضوح قابل مشاهده می باشد. عددی که از حدود ۱۱ محصول و تجهیز شروع شده و به ۱۱۹۰ مورد رسیده است.
این اتفاق هم دستاورد تلاش شرکتهای دانش بنیان و حمایت های دولتی و تلاش بر رفع مشکلات و چالش های پیش روی فناورانی است که در این عرصه فعالیت می نمایند. شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری و هم افزایی های موثر میان بخش دولتی و خصوصی مهم ترین عواملی است که این اتفاق را رقم زده است.
محصولاتی که سهم بیشتر آن به حوزه تولید مواد اولیه، حمل و نقل و عمران و ساختمان می رسد. این تولیدات حاصل تلاش ۲۶۱ شرکت تولیدکننده محصول و ۶۴ شرکت تولیدکننده تجهیزات نانوفناورانه است. تولیداتی که باکیفیت بالا و کارایی زیاد به دست مصرف کنندگان صنعتی و خانگی می رسد.
ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با هدف ایجاد شفافیت بازار و افزایش اعتماد مصرف کنندگان به محصولات فناوری نانو، اقدام به ایجاد واحد ارزیابی محصولات فناوری نانو کرده است تا رقابت ها برای تولید این محصولات بیشتر شود.

1401/05/28
16:44:10
5.0 / 5
421
تگهای خبر: بال , تولید , حمل و نقل , دانش بنیان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
هواپیمای کنترلی
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم