یك فعال سیاسی: فاصله گرفتن از جمهوریت و اسلامیت ضربه به مشروعیت نظام است

یك فعال سیاسی: فاصله گرفتن از جمهوریت و اسلامیت ضربه به مشروعیت نظام است بازار پرواز: مشهد- قائم مقام حزب اعتماد ملی اظهار داشت: اگر انقلاب اسلامی از ركن جمهوریت و اسلامیت كه جزو شعارها و خواستهای مردم بود فاصله بگیرد، استحاله شده و هویت و مشروعیت خویش را از دست می دهد.


حجت الاسلام رسول منتجب نیا روز یكشنبه در نشست 'بررسی وضعیت كنونی نظام در قیاس با آرمانهای اولیه' در دانشكده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینكه سال 42 رژیم شاه اعتراضها را سركوب كرد اما این اعتراض ها آتش زیر خاكستر ماند اضافه كرد: وقتی كار به جایی برسد كه حكومت قابل اصلاح نباشد، تنها راه، انقلاب است.
وی اظهار نمود: انقلاب اسلامی یك حركت آگاهانه و شجاعانه مردم با رهبر و ایدئولوژی خاص بود كه با عنایت الهی به پیروزی رسید.
وی با اشاره به اینكه ظرف نظام، قانون اساسی است كه ساختار را تعریف كرده و مظروف آن هم خواست و اراده مردم است اظهار داشت: به فرموده امام خمینی (ره) مردم صاحب نظام هستند و نظام مال مردم است.
حجت الاسلام منتجب نیا اضافه كرد: طی 39 سال قبل به طور میانگین هر سال یك انتخابات برگزار شده و مردم رای داده اند و شركت در انتخابات هم به مفهوم تایید نظام است اما با این همه، نظام اسلامی به اصلاح نیاز دارد.
وی اظهار نمود: هیچیك از مسئولان هم از دایره نقد و پاسخگویی نباید خارج باشند زیرا پیامبر اسلام (ص) و ائمه (ع) هم با مردم مشورت می كردند و اگر مردم در مواردی نظری داشتند با آنان در بین می گذاشتند.
وی اظهار داشت: در جامعه ای كه اسلام می پسندد، مردم باید نقد كنند و مسئولان هم باید نقد پذیر باشند و حفظ نظام تنها با شعار به سرانجام نمی رسد.
این فعال سیاسی اضافه كرد: در نظام اسلامی باید با مظاهر فساد و سوء استفاده از بیت المال مقابله جدی صورت گیرد.
كانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/بازار پروازmashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7507 / 6053


1396/11/16
15:15:55
5.0 / 5
4663
تگهای خبر: جت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
کوادکوپتر کوچک
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم