در كنگره دانش اعتیاد بررسی می شود؛

بهره مندی از فناوری شناختی در درمان اعتیاد

بهره مندی از فناوری شناختی در درمان اعتیاد بازار پرواز: با برگزاری کنگره دانش اعتیاد با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، زمینه ها جهت استفاده از دانش و فناوری های شناختی در کاهش لطمه ها و درمان بیماری اعتیاد فراهم می شود.



به گزارش بازار پرواز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با پررنگ تر شدن بیش از پیش نقش دانش و فناوری های همگرا در ریشه شناسی، درمان و پیشگیری بیماریها و لطمه های دارای منشأ روانی و مغزی، توجه متخصصان سلامت به نقش آفرینی علوم و فناوری های شناختی و مغز در درمان اعتیاد مورد توجه قرار گرفته است؛ از همین رو با هدف تبادل تجربیات، یافته های پژوهشی و دستاوردهای متخصصان علوم شناختی، روان شناسی و سایر گروههای نقش آفرین حوزه سلامت، هرساله کنگره بین المللی دانش اعتیاد با هدف تبادل اطلاعات و یافته های علمی و در امتداد تقویت و افزایش همکاریهای بین رشته ای با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی انجام می شود.
هفدهمین دوره این کنگره باتوجه به استقبال چشم گیر فعالان زیست بوم فناوری های شناختی و حوزه سلامت، شهریورماه سال جاری در قامت بزرگ ترین رویداد تخصصی پیوند میان دانش و فناوری شناختی با بیماری اعتیار در تهران انجام می شود.
شعار هفدهمین دوره کنگره دانش اعتیاد «در جست وجوی راهکارهای نوین برای مشکلی کهن» انتخاب شده است و هدف اصلی آن هم افزایی میان متخصصان، پژوهشگران، فناوران و سیاستگذاران این عرصه است تا ضمن بیان آخرین دستاوردها و تجریبات، زمینه برای همکاریهای بعدی و دست یافتن به نتایج مطلوب و ملموس در این زمینه برقرار شود.
در دوره هفدهم این کنگره، برگزاری نشست های بیان تجربیات، پانل های تخصصی، جلسات سیاست گذاری و سخنرانی های کلیدی با حضور متخصصان و صاحب نظران این حوزه پیش بینی شده است تا با شناخت و قدردانی از مقالات و یافته های برتر، گامی در راه استفاده از دانش و فناوری در حل معضل اعتیاد برداشته شود.
در این دوره از کنگره دانش اعتیاد علاوه بر ستاد توسعه فناوری های شناختی معاونت علمی، دستگاه های سیاستگذار، دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و بخش پزشکی مشارکت دارند.
در این کنگره محورهای مختلفی همچون همه گیری شناسی اعتیاد، جنبه های بیولوژیک، جنبه های روانی اجتماعی سبب شناسی، درمان، کاهش لطمه و سیاستگذاری در اعتیاد مورد بحث و بررسی قرار می گیرند. همین طور به محورهایی چون اعتیاد و گروههای خاص، هم بودی ها و ملاحظات پزشکی اعتیاد، پیش گیری از اعتیاد و بیان تجربه ها بصورت موردی پرداخته خواهد شد.



منبع:

1403/03/16
13:23:32
5.0 / 5
216
تگهای خبر: بال , جت , دانش بنیان , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
کوادکوپتر
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم