رئیس سازمان توسعه همكاری های علمی و فناورانه بین المللی:

تاجر دانش بنیان برای صادرات محصولات فناوری تربیت می شود

تاجر دانش بنیان برای صادرات محصولات فناوری تربیت می شود به گزارش بازار پرواز، رئیس سازمان توسعه همکاریهای علمی و فناورانه بین المللی اظهار داشت: تاجر دانش بنیان یک رویداد تجربه محور برای شرکتهای دانش‎ بنیان است که طی آن افراد می توانند فرایند صادرات محصول خود راآغاز کنند.



به گزارش بازار پرواز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رویداد تجربه محور تاجر دانش بنیان با حضور امیرحسین میرآبادی رئیس سازمان توسعه همکاریهای علمی و فناورانه بین المللی در برج فناوری بنتک راه اندازی شد. تاجر دانش بنیان یک رویداد تجربه محور برای شرکتهای دانش‎ بنیان است که طی آن افراد می توانند فرایند صادرات محصول خویش را آغاز کنند. در افتتاحیه این رویداد، کارشناسان حوزه تجاری سازی فناوری، فعالان کسب و کارهای خصوصی و فناور، در مورد شبکه سازی، کسب مهارت های نرم و توسعه فردی به بحث و گفتگو پرداختند.
میرآبادی، رئیس سازمان توسعه همکاریهای علمی و فناورانه بین المللی ضمن اشاره به اهمیت بازار و بازاریابی برای فروش محصول اظهار داشت: اگر بازار نداشته باشیم، اگر بازار درستی را انتخاب نکنیم، سرمایه گذاری و ظرفیت سازی و در ادامه شکوفایی اقتصاد دانش بنیان نخواهیم داشت. نگاه به بازار هم در مساحت های مختلفی اتفاق می افتد. گاهی بازار داخلی مدنظر است که در این صورت وسعت بازار در حد جمعیت کشورمان یعنی ۸۵ میلیون نفر است. اما زمانیکه این نگاه منطقه ای و حتی بین المللی باشد بازار بسیار گسترده تری در اختیار شرکت ها قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: صادرات و بخصوص صادرات دانش بنیان در دهه گذشته بیشتر از پیش اهمیت یافته است. همان گونه که رئیس جمهور شهید و دکتر امیرعبداللهیان هم تاکید داشتند فناوری برای کشور ما تبدیل به یک مؤلفه قدرت شده است. ما مثل کشورهای حوزه خلیج فارس نگاه صرفاً اقتصادی به کسب و کار نداریم و فناوری برای ما ابزار قدرت است. تنها ضعف ما در این عرصه اینست که هنوز نتوانسته ایم به خوبی داشته های پرارزش خویش را به دنیا عرضه نماییم.
میرآبادی اضافه کرد: بازدیدکنندگان بین المللی از مراکز علمی، خانه نوآوری و فناوری تهران و... همواره از پیشرفت های علمی دانشمندان ما و محصولات فناورانه ابراز شگفتی می کنند. مزیت شرکتهای دانش بنیان ما محصول فناورانه و توان فنی بالاست ولی صادرات این محصولات همچنان گرفتار مشکل است. اما تجربه نشان داده است که ما هرجا ورود کردیم موفق شده ایم.
میرآبادی در انتها از کریدور صادرات و مجموعه تلنتک برای برگزاری رویداد تجربه محور تاجر دانش بنیان تشکر کرد و به شرکت کنندگان اظهار داشت: ما چالش های مسیر صادرات دانش بنیان را رصد می نماییم و تلاش در یاری شرکت ها در حل این مسائل داریم.
حمایت‎ های معاونت علمی از توسعه صادرات محصولات دانش بنیان
علی طهاری، مدیرعامل کریدور فناوری تا بازار به تبیین ساختار حمایتی و خدماتی در حوزه صادرات دانش بنیان پرداخت و اظهار داشت: نهادهای مختلفی از معاونت علمی ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی تا سایر سازمان ها، هریک نقشی در توسعه صادرات ایفا می کنند.
مدیرعامل کریدور فناوری تا بازار در ادامه به معرفی حمایت های هریک از این نهادها پرداخت و اضافه کرد: معاونت علمی با حمایت های ارزی، گمرکی و آئین نامه تسهیل دریافت استانداردهای بین المللی به شرکت ها در جهت توسعه صادرات محصولات دانش بنیان کمک می نماید. حمایت های ارزی این معاونت شامل تسریع تخصیص ارز و تسهیل رفع تعهدات ارزی است. این دو مبحث برای شرکت ها تبدیل به یک چالش جدی شده که می توانند با حمایت معاونت علمی مشکلات در ارتباط با آنرا مرتفع کنند. تسهیلات تعرفه واردات و تخصیص خط اعتباری هم از دیگر حمایت های ارزی معاونت است.
وی ضمن اشاره به ارتقای مأموریت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری به سازمان توسعه همکاریهای علمی و فناورانه بین المللی و استفاده از پنج بازوی اجرایی برای پشتیبانی از توسعه صادرات محصولات دانش بنیان اضافه کرد: کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری، باشگاه شرکتهای صادراتی دانش بنیان، خانه های نوآوری و فناوری، شرکتهای مدیریت صادرات و کارگزاران صادراتی این پنج بازوی اجرایی هستند.
طهاری در ادامه اضافه کرد: سازمان توسعه همکاری‎های علمی و فناورانه بین المللی خدمات و حمایت های خویش را از راه کریدور صادرات بعد از ارزیابی آمادگی صادراتی آنها در باشگاه شرکتهای صادراتی دانش بنیان به شرکت ها عرضه می کند. سازمان توسعه تجارت با جوایز و مشوق های صادراتی، صندوق نوآوری و شکوفایی با حمایت های گسترده خود در توسعه بازار شامل عرضه انواع ضمانت نامه، پشتیبانی از حضور در نمایشگاه خارجی، اعزام و پذیرش هیئت تجاری و... به شرکت ها یاری می رسانند.
مدیرعامل کریدور فناوری تا بازار به همکاری با وزارت امور خارجه در جهت توسعه دیپلماسی علم و فناوری بیان نمود: وزارت امور خارجه با راه اندازی معاونت دیپلماسی اقتصادی، از راه سفارت خانه ها و کنسول گری ها و رایزنان اقتصادی حمایت های خوبی از صادرات شرکتهای دانش بنیان انجام می دهد. مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت، بانک توسعه صادرات ایران، بورس و فرابورس، صندوق ضمانت صادرات ایران هم از دیگر نهادهای حامی توسعه صادرات محصولات دانش بنیان است که مدیرعامل کریدور فناوری تا بازار به آنها اشاره نمود.
فرآیند ثبت نام رویداد تجربه محور تاجر دانش بنیان از مدتی قبل شروع شد و ۹۲ متقاضی شامل ۵۴ شرکت دانش بنیان پیش ثبت نام کردند. بعد از ارزیابی سطح آمادگی صادراتی شرکت و محصول و همینطور پتانسیل و شایستگی های فرد معرفی شده از سوی شرکت، ۲۲ شرکت کننده برای ورود به فرایند تجربه محور رویداد مورد تایید قرار گرفتند.
در ادامه شرکت کنندگان بعد از گذراندن دو ماه آموزش تجربه محور دانش و مهارت های صادرات محصول خویش را فرا می گیرند. این آموزش ها شامل یادگیری فرایند صادرات برپایه محصول معرفی شده و تدوین برنامه صادراتی Export Plan به صورت عملیاتی با همراهی اساتید، مشاوران و پشتیبانان است.


منبع:

1403/03/18
11:48:07
5.0 / 5
235
تگهای خبر: بال , خدمات , دانش بنیان , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
کوادکوپتر
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم