كشف رازهای زیر آب با اقیانوس پیمای بی سرنشین

كشف رازهای زیر آب با اقیانوس پیمای بی سرنشین بازار پرواز: انجام تحقیقات علمی در عمق آب های اقیانوس و كف آن كار ساده ای نیست، زیرا دسترسی به این بخش از دنیا با دشواری های زیادی همراه است.



به گزارش بازار پرواز به نقل از نیواطلس، حالا با طراحی یك اقیانوس پیمای بدون سرنشین كه از طریق دور قابل كنترل است، می توان اطلاعات بیشتری از كف اقیانوس و رازهای آن به دست آورد.
مهندسان دانشگاه فلوریدای شمالی كه از سال ها قبل چنین ایده ای را در سر داشته اند، سرانجام پس از مدتها تحقیق و بررسی توانسته اند ایده یادشده را عملی كنند. آنان با همكاری بنیاد ملی علوم آمریكا اقیانوس پیمای بی سرنشینی را تولید كرده اند كه دارای چرخ های ویژه ای است كه از فرو رفتن آن در شن های نرم زیر آبی جلوگیری می كند.
این محصول می تواند از دامنه های شیب دار بالا برود و در برابر موج های قدرتمند زیرآبی مقاومت كند. مقرر است پس از تكمیل كنترل های آزمایشگاهی، این اقیانوس نورد سال آینده در محیط واقعی مورد استفاده قرار بگیرد.

دستگاه یادشده ۱۳۶۱ كیلوگرم وزن دارد و ابعاد آن ۴.۹ در ۶.۷ متر است. این اقیانوس نورد به صورت تاشو طراحی شده تا حمل و نقلش هم ساده تر شود. بخش عمده این دستگاه از آلومینیوم و فولاد ضدزنگ تولید شده و یك موتور دیزلی نیروی محركه آن را تامین می كند. مهم ترین نقطه ضعف فعلی این دستگاه عمر باتری بسیار كوتاه و چند دقیقه ای آن است كه محققان در كوشش برای حل این مشكل هستند.

1397/02/04
15:55:50
5.0 / 5
4352
تگهای خبر: تولید , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
هواپیمای عمودپرواز
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم