مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا بامداد جمعه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا بامداد جمعه بازار پرواز: تهران- اعلام عید سعید فطر از جانب دفتر مقام معظم رهبری و اقامه نماز عید به امامت رهبر معظم انقلاب در روز جمعه، پیام رئیس جمهوری به مناسبت عید سعید فطر و تاكید وی بر بازگشتن سرزمین فلسطین به آغوش صاحبانش، پرده برداری یك نهاد مطالعات راهبردی آمریكا از حمایت ایالات متحده از اتحاد منافقین و داعش برای خرابكاری در عراق و سوریه، تاكید دبیركل انصارالله یمن از نبرد اصلی این جنبش با آمریكا و رژیم صهیونیستی و اظهارات اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و تاكید وی بر عدم تغییر هویت قدس با تصمیم های ترامپ و نتانیاهو مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.


اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه ای اعلام نمود روز جمعه 25خرداد ماه 1397 روز اول شوّال المكرّم و عید سعید فطر است.
* تهران- ایرنا- نماز عید سعید فطر ساعت 8: 30 بامداد روز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) اقامه می گردد و درهای مصلی از ساعت 5 بامداد امروز برای ورود نمازگزاران باز است.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری در پیامی با تبریك فرا رسیدن عید سعید فطر به ملت بزرگ ایران و پاسداشت حضور حماسی و باشكوه مردم همیشه در صحنه ایران در روز جهانی قدس خاطرنشان كرد: باور دارم به یاری خداوند سرزمین فلسطین به آغوش صاحبان این سرزمین باز خواهد گشت.
* مشهد- ایرنا- قرنهاست كه آستان ملائك پاسبان رضوی در روز عید فطر میزبان انبوه شكرگزاران پروردگار متعال از گوشه و كنار دنیا است و رسم و رسوم جشن آخر ماه بندگی در صحن و سرای حرم نورانی امام رضا(ع) میراثی بجامانده از پیشینیان است.
* تهران- ایرنا- جمعی از مقامات و مسئولان اجرایی در پیام های جداگانه فرا رسیدن عید سعید فطر را تبریك گفتند.
* تهران- ایرنا- ماه میهمانی خدا، ماه آمرزش و پاكی از پلیدی هاست؛ امام سجاد (ع) در وداع با این ایام مبارك می فرماید: درود بر تو ای همسایه ای كه دل ها بر اثر عبادت و بندگی در آن نرم و فروتن گردید و گناهان بر اثر آمرزش و عفو خدای بزرگ در آن كم شد. درود بر تو! چه بسیار گناهان را محو كردی و چه بسیار زشتی ها را پوشاندی.
* تهران- ایرنا- مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به منظور تماشای اولین بازی ایران در جام جهانی 2018 روسیه مقابل مراكش؛ وارد شهر سن پترزبورگ شد.
* تهران- ایرنا- محمدامین قانعی راد جامعه شناس و عضو هیات علمی مركز تحقیقات سیاست علمی كشور روز پنجشنبه (24خرداد) دنیای فانی را وداع كرد.
* یزد- ایرنا- آیین جهانی زرتشتیان عصر روز پنجشنبه با حضور تعدادی از پیروان كیش « آشو زرتشت » در زیارتگاه چك چك اردكان از توابع استان یزد شروع شد و به مدت پنج روز ادامه دارد.
* گنبدكاووس- ایرنا- عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی عصر روز پنجشنبه در اولین روز از سفر خود به استان گلستان، با حضور در شرق این استان از جاده خوش ییلاق بعنوان محور اتصال گلستان با سمنان بازید كرد.
* مسكو- ایرنا- سفیر ایران در ایروان با وزیر دادگستری ارمنستان دیدار و درمورد توسعه همكاری های قضایی، آشنایی با قوانین و مقررات حقوقی و قضایی دو كشور و تبادل زندانیان و رسیدگی به وضعیت زندانیان ایرانی با طرف ارمنی مذاكره كرد.

اخبار خارجی
**********
* بغداد- ایرنا- یك نهاد مطالعات راهبردی آمریكا از متحد شدن گروهك تروریستی منافقین با گروه تروریستی تكفیری داعش برای انجام عملیات خرابكارانه در عراق و سوریه با حمایت آمریكا پرده برداشت.
* تهران- ایرنا- دبیركل جنبش انصار الله یمن اظهار داشت كه اكنون نبرد اصلی ما با آمریكا و رژیم صهیونیستی است و دیگران بازیچه دست آنها هستند.
* تهران- ایرنا- رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با تاكید بر ادامه راهپیمایی پشتیبانی از غزه تصریح كرد كه تصمیمات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قادر به تغییر هویت قدس نخواهد بود.
* تهران- ایرنا- دیپلمات ها و فعالان حقوق بشر خبر دادند كه آمریكا در پشتیبانی از جنایت های رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین از شورای حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو خارج می گردد.
* پكن- ایرنا- تازه ترین تحقیقات و بررسی های فرهنگستان علوم اجتماعی چین نشان داده است رشد اقتصادی این كشور در سال 2018 میلادی معادل 6.6 درصد خواهد بود.
* لندن- ایرنا- پلیس ضد تروریسم انگلیس اعلام نمود كه فردی را به افترا ارسال نامه های تهدیدآمیز به مسلمانان در این كشور بازداشت كرده است.
* تهران- ایرنا- نشریه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه اطلاع داد كه رئیس جمهوری آمریكا اعمال تعرفه جدید بر كالاهای وارداتی این كشور از چین را تایید كرده است.
* تهران- ایرنا- تیراندازی در مطب دندانپزشكی در ایالت كالورادو آمریكا چند كشته و زخمی به دنبال داشت.
* آنكارا- ایرنا- رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری تركیه حمله مسلحانه به تجمع انتخاباتی در شهرستان سوروچ در استان شانلی اورفا تركیه را اقدامی تروریستی از جانب حزب كارگران كردستان تركیه (پ.ك.ك) عنوان نمود.
* اسلام آباد- ایرنا- برخی رسانه های پاكستان شامگاه پنجشنبه از هلاكت 'ملا فضل الله' رهبر گروه 'تحریك طالبان ' در حمله پهپادهای آمریكایی خبر دادند.
* الجزیره- ایرنا- مسئولان امور دینی كشورهای شمال آفریقا شامل مصر، تونس، مغرب، الجزایر و لیبی جمعه را اولین روز ماه شوال و عید فطر اعلام نمودند.
* بلگراد- ایرنا- جامعه اسلامی صربستان در بلگراد و در منطقه سنجاك روز جمعه (15 ژوئن برابر با 25 خرداد) را در این كشور بعنوان عید سعید فطر اعلام نمود.
* لندن- ایرنا- مركز اسلامی انگلیس در بیانیه ای اعلام نمود كه جمعه مطابق با نخستین روز ماه شوال و عید سعید فطر است.
* آنكارا- ایرنا- سازمان امور دیانت تركیه روز جمعه را اول ماه شوال و عید فطر در این كشور اعلام نمود.
* نیویورك- ایرنا- رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد در انتها نشست غیر علنی این شورا درباره شرایط یمن، خواهان گشایش بندر الحدیده شد و از شرایط انسانی در یمن شدیدا ابراز نگرانی كرد.
* تهران- ایرنا- وزیر خارجه آمریكا در دیدار با رئیس جمهوری چین اظهار داشت كه كشورش خواستار عاری سازی هسته ای برگشت ناپذیر شبه جزیره كره است.
* مسكو- ایرنا- درحالیكه در مسكو پایتخت روسیه هواداران تیم های حاضر در جام جهانی و سایر هواداران و علاقه مندان فوتبال از مدت ها قبل مشغول پایكوبی و هواداری از تیم خود هستند اما این مورد در سن پترزبورگ مشهود نیست.
* بغداد- ایرنا- دفتر آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق با صدور اطلاعیه ای روز شنبه را عید فطر اعلام نمود.
* باكو- ایرنا- حزب حاكم 'رویای گرجستان' روز پنجشنبه 'ماموكا باختادزه' كفیل وزارت دارایی گرجستان را به عنوان نامزد پست نخست وزیری این كشور معرفی نمود.
* دمشق- ایرنا- قاضی شرعی دمشق جمعه را عید فطر در سوریه اعلام نمود.
* بیروت- ایرنا- نهادهای دینی در لبنان، فلسطین و اردن فردا (جمعه) را اولین روز از ماه شوال و عید سعید فطر اعلام نمودند.
* تهران- ایرنا- هفت غیرنظامی همچون یك زن در حمله هوایی عربستان به منطقه ای مسكونی در استان مرزی صعده یمن كشته شدند.
* لندن- ایرنا- هم زمان با آغاز مسابقات فوتبال جام جهانی 2018 روسیه، پلیس انگلیس برای حفاظت از جان علاقه مندان به این ورزش كه طی هفته های آینده در محافل عمومی به تماشای مسابقات مشغول خواهند بود، به حالت آماده باش درآمد.
* آنكارا- ایرنا- در حمله مسلحانه به اجتماع انتخاباتی حزب عدالت و توسعه در شهرستان سوروچ استان شانلی اورفا، چهار نفر كشته و هشت نفر زخمی شدند.
* رم- ایرنا- پاپ فرانسیس رهبر مذهبی كاتولیك ها به مساله پناهجویان اشاره نمود و اظهار داشت: پناهجویان را نباید یك شماره محسوب كرد، بلكه آنها انسان بوده و باید حقوق و كرامت آنها حفظ و از آن دفاع كرد.
* بغداد- ایرنا- 'حیدرالعبادی' نخست وزیر و فرمانده كل نیروهای مسلح عراق در پیامی به مردم این كشور اظهار داشت: عراق متحد از چالش جدیدی كه گریبانگر آن شده است، به سلامت عبور می كند.
* بیروت- ایرنا- وزیر خارجه لبنان امروز در ژنو با كمیسر عالی پناهجویان سازمان ملل دیدار نمود. این دیدار به دنبال یك هفته تنش در روابط دو طرف صورت گرفت.
* دوحه- ایرنا- شش كشور حاشیه جنوبی خلیج فارس جمعه را بعنوان اولین روز ماه شوال و عید سعید فطر اعلام نمودند.
* دمشق- ایرنا- علیرضا رهایی معاون رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزش و تحصیلات عالیه اظهار داشت كه این دانشگاه شعبه هایی در سوریه راه اندازی می نماید.
* تهران- ایرنا- دادستان كل ایالت نیویورك از رئیس جمهوری آمریكا و بنیاد متعلق به او به علت فعالیت های غیرقانونی شكایت نمود و خواهان انحلال این بنیاد شد.
* اصفهان- ایرنا- مردم مغرب با محكوم كردن رای كشورهای عربستان سعودی و امارات عربی متحده به سود آمریكا در كسب میزبانی جام جهانی 2026، خواهان قطع رابطه كشورشان با عربستان سعودی شدند.
* رم- ایرنا- موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) با بصدا درآوردن زنگ خطر بحران جمعیتی در این كشور اعلام نمود كه زاد و ولد در این كشور به طور بی سابقه ای كاهش یافته است.
شبد**1953**1379


1397/03/27
14:49:22
5.0 / 5
5019
تگهای خبر: بال , جت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
کوادکوپتر
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم