پرتاب فضاپیمای چینی

پرتاب فضاپیمای چینی به گزارش بازار پرواز چینی ها در حال ساخت مخفیانه یك فضاپیمای پیشرفته هستند كه تا سال ۲۰۲۰ آماده پرتاب به فضا گردیده و می تواند برای اولین بار در دنیا به طور افقی فرود آید.



به گزارش بازار پرواز به نقل از آی بی تایمز، این فضاپیما در آن واحد برای حمل فضانورد و انبوه بار و محموله های مورد نیاز قابل استفاده است.
تلاش برای تولید این فضاپیمای پیشرفته از حدود یك دهه قبل در چین آغاز شده و نخستین فضاپیمای جهان خواهد بود كه می توان برای پرتاب آن به فضا از باندهای معمولی فرودگاه ها بهره برد.
نیروی محركه این فضاپیما با استفاده از موتور رم جت تامین می گردد. این موتور نوعی از موتور جت است كه در آن هوائی كه وارد موتور می گردد به خاطر سرعت ورود به مجرای موتور خودبه خود فشرده می گردد و نیازی به داشتن فشارنده یا كمپرسور نیست. موتور رم جت فقط در سرعت های زیاد كارآئی دارد.
تا به حال چند آزمایش زمینی بر روی این فضاپیما به طور موفقیت آمیز انجام شده و دانشمندان چینی می گویند هزینه پرتاب و نگهداری این فضاپیما كمتر از نمونه های رقیب است. در صورت پرتاب موفقیت آمیز این فضاپیما كه بدون نیاز به راكت انجام خواهد شد، چین به فناوری منحصر به فردی در این حوزه دست خواهد یافت.
پكن پیش از این از تاسیس ایستگاه فضایی خود در مدار كره زمین در اوایل دهه آینده میلادی اطلاع داده و اعلام كرده بود در سال ۲۰۱۸ فضانوردانی را به مدار كره ماه می فرستد و در حال مذاكره با سازمان فضایی اروپا به منظور تولید دهكده ای بر روی كره ماه است.
 

1396/08/14
19:27:36
5.0 / 5
4776
تگهای خبر: جت , فرود , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
کوادکوپتر کنترلی
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم