رئیس مركز پیش بینی زلزله:

اجرای طرح لرزه نگاری بازتابی، گسلهای ناشناخته تهران شناسایی شوند

اجرای طرح لرزه نگاری بازتابی، گسلهای ناشناخته تهران شناسایی شوند بازار پرواز: رئیس مركز پیش بینی زلزله پژوهشگاه زلزله شناسی با اشاره به اینكه خیلی از پارامترهای گسلها را نمی شناسیم، اظهار داشت: می توانیم با اجرای طرح لرزه نگاری بازتابی به این مهم دست یابیم.



دكتر محمد مختاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یكی از موضوعات مهمی كه ۱۰ سال پیش در مورد زمین لرزه توسط پژوهشگاه عنوان شد شناسایی و تدقیق گسل هاست كه به نتیجه نرسید.
وی با اشاره به اینكه تكنولوژی لرزه نگاری بازتابی جهت شناسایی گسل و تدقیق آنها در تهران می تواند نقش بسزایی در شناخت بهینه ساختارهای زمین شناسی ایفا كند، تصریح كرد: این مورد از ملزومات به حساب می آید و قادر است به تعدادی از سئوالات ما پاسخ دهد. از این روش در خیلی از شهرها نظیر پاریس استفاده شده است.
مختاری تصریح كرد: این روش قویا برای انجام در شهرهای مختلف ایران پیشنهاد می شود؛ البته اكنون هم از این روش در قسمت های مختلف ایران جهت اكتشافات نفتی بوسیله شركت های ایرانی استفاده می گردد.
به گفته رئیس مركز پیش بینی زلزله پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، روش لرزه نگاری بازتابی می تواند در تهران انجام شود تا گسل های ناشناخته هم شناسایی شوند.
وی با اشاره به اینكه متاسفانه در تهران خیلی از پارامترهای گسل ها (به عنوان مثال شیب، عمق) را نمی شناسیم، عنوان كرد: با جمع آوری و تفسیر این داده ها به اجرای طرح حریم گسل، كمك قابل توجهی خواهد شد.
مختاری اضافه كرد: اجرای لرزه نگاری بازتابی هم می تواند بهترین روش در شناسایی پوسته بالایی زمین باشد تا اطلاعات گسل مشخص شود؛ همینطور به این واسطه گسل های ناشناخته شناسایی خواهند شد.
وی تصریح كرد: این تكنولوژی روشی برای شناخت بهینه گسل ها خواهد بود كه امیدواریم بتوانیم در جهت اجرایی شدن پروژه گام برداریم.

1396/10/09
00:35:47
5.0 / 5
4608
تگهای خبر: ناسا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
هواپیمای کنترلی
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم