با زیست پلیمر محقق شد؛

تولید پانسمان هایی برای ترمیم انواع زخم در دانشگاه امیركبیر

تولید پانسمان هایی برای ترمیم انواع زخم در دانشگاه امیركبیر بازار پرواز: یك شركت مستقر در برج فناوری دانشگاه امیركبیر با استفاده از زیست پلیمرها پانسمان هایی تولید كرده كه با ایجاد فاكتورهای رشد درون سلولی امكان ترمیم انواع زخم ها و سوختگی را فراهم می آورد.



به گزارش بازار پرواز به نقل از دانشگاه صنعتی امیر كبیر، تمامی انسان ها از دیر باز تابحال لطمه دیدگی هایی كه منجر به زخم شود را تجربه كرده اند و درمان زخم و آثار باقیمانده از آن همواره نگرانی هایی را به دنبال داشته است. به منظور درمان چنین جراحت هایی محققان همواره در كوشش برای ابداع روش های جدیدی بودند كه سرعت و كیفیت درمان زخم ها را افزایش دهد.
در این راستا یك شركت مستقر در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیركبیر با هدف ایجاد نوآوری در سلامت در زمینه طراحی و تولید پانسمان های نوین با ساختار مشابه پوست انسان فعالیت می كند.
این شركت موفق به تولید پانسمان هایی با استفاده از زیست پلیمرها شده كه بوسیله فاكتورهای رشد درون سلولی، انواع زخم و سوختگی های نوع یك و دو را ترمیم می كند.
این پانسمان دارای ساختار مشابه ماتریكس خارج سلولی و زیست پلیمرها است كه بوسیله ایجاد محیط طبیعی برای سلول های بدن شرایطی بهینه و بدون استرس را برای سلول ها فراهم می آورد.
این امر منجر به حضور فاكتورهای داخلی رشد سلولی و افزایش پایداری آنها در محل لطمه دیده شده و درنتیجه موجب افزایش سرعت تقسیم سلولی و روند ترمیم زخم می شود.
این پانسمان، ماتریكس منعطف و با قابلیت قرارگیری روی انواع سطوح زخم است ضمن آنكه با بهره گیری از تكنولوژی منحصر به فرد به كار رفته در تولید آن موجب كاهش احتمال بروز حساسیت و عدم لطمه بافتی هنگام تعویض پانسمان می شود.
چسبندگی مناسب به سطح زخم، كنترل بصری زخم، حفظ رطوبت مناسب، جذب اگزودا ناشی از زخم، امكان برش مناسب با سایز زخم، افزایش سرعت ترمیم از دیگر خاصیت های این پانسمان محسوب می شود.
این پانسمان در درمان تمامی انواع زخم ها همچون زخم های دیابتی بدون عفونت، زخم بستر، سوختگی درجه یك و ۲، زخم های ناشی از شیردهی، زخم اگزوداتیو حاد و مزمن و زخم های نروپاتیك به كار می آید.
از دیگر كاربردهای این محصول دانش بنیان می توان به بهبود زخم های ناشی از آرتریت روماتوئید، انواع خراش ها و بریدگی ها، مناطق پیوندی پوست و زخم های سیاهرگی و سرخرگی اشاره نمود.
پانسمان های ماتریكس كلاژن تحت شرایط GMP و طبق استانداردهای ISO۱۳۴۸۵، ISO۹۰۰۱ و FDA-QSR در مقیاس صنعتی قابل تولید است.

1398/01/17
14:36:11
5.0 / 5
4505
تگهای خبر: بال , تكنولوژی , تولید , دانش بنیان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
هواپیما کنترلی
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم