آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه ضد حماة و ادلب

آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه ضد حماة و ادلب به گزارش بازار پرواز منابع آگاه از آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه ضد گروه های مخالف در دو استان حماة و ادلب خبر دادند.


به گزارش بازار پرواز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، یك منبع نظامی سوری در اطلاعیه ای اعلام نمود كه همزمان با تخلیه برج های دیده بانی تركیه در حومه شمال غربی استان حماة، ارتش سوریه هم عملیات گسترده خود ضد گروه های مخالف در ادلب و حماة را شروع كرده است.
وی ادامه داد: گروه های مسلح تروریستی مستقر در استان ادلب و حومه آن برای انتقال تسلیحات و وارد كردن تعداد بیشتری از تروریست ها به این استان به منظور آغاز حمله به استان های حماة و لاذقیه تلاش می كنند.
این منبع اظهار داشت: گروه های تروریستی شمار زیادی از عناصر تروریستی را در منطقه "مورك" در حومه شمالی حماة مستقر كرده اند تا به مواضع ارتش سوریه و غیرنظامیان در مناطق اطراف یورش ببرند و با این مبادرت به برخی برنامه های خارجی برای حمله به امنیت ملت سوریه جامه عمل بپوشانند.
وی افزود: تمامی تحركات تروریست ها زیر نظر گرفته شده و لحظه به لحظه پیگیری می شود و اقداماتی كه آنها از چند روز پیش انجام می دهند تأییدی بر این مساله است كه درصدد تشدید اقدامات خصمانه شان هستند كه البته همین مبحث آغازی بر آخر حتمی و قریب الوقوع آنها خواهد بود.
از جانب دیگر، یكی از فرمانده هان ارتش سوریه در ادلب درباره عملیات ارتش برای آزادسازی ادلب و حومه حماة از لوث عناصر تروریستی و گروه های مخالف سوری تصریح كرد: آغاز عملیات نظامی زمینی از محور شهرك های "اللطامنه"، "كفرزیتا"، "مورك" و "كفرنبوده" واقع در حومه شمالی حماة خواهد بود.
وی ادامه داد: تجهیزات نظامی زیادی توسط نیروهای دولتی به دو جبهه حماة و ادلب فرستاده شده اند و همینطور هزاران سرباز و تجهیزات نظامی هم از مناطق درعا و حومه دمشق و حمص به این جبهه ها منتقل شده اند.
این درحالی است كه فرمانده نظامی گروه شورشی "جبهه آزادی بخش ملی" هم در سخنانی اعلام نمود كه گروه های مخالف سوری هزاران جنگجو را به دو جبهه حومه حماة و ادلب فرستاده اند.
در همین راستا، یك منبع بلندپایه در اپوزیسیون سوریه هم اظهار داشت: این عملیات چند ساعت بعد از آغاز نبرد "ارتش ملی" وابسته به گروه شورشی "ارتش آزاد" شروع شد و به این مورد اشاره دارد كه احیانا تفاهماتی میان روسیه و تركیه و تحمیل یك واقعیت جدید صورت گرفته باشد كه شامل تسلط نیروهای دولتی بر حومه حماة و برخی مناطق ادلب در مقابل باز گذاشتن دست تركیه در حومه ادلب است. این درحالی است كه ارتش تركیه خروج از مراكز دیده بانی خود در حومه شمال غربی حماه را شروع كرده است.
این منبع اضافه كرد: روسیه و تركیه به دنبال تسلط نیروهای دولتی سوریه و امن كردن راه های دمشق ـ حلب، حلب ـ لاذقیه و حلب به أعزاز تا مرزهای تركیه هستند.



1398/02/15
14:29:36
5.0 / 5
4153
تگهای خبر: بال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
هواپیما کنترلی
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم