نسل جدیدی از سلول های خورشیدی لایه نازك ساخته شد

نسل جدیدی از سلول های خورشیدی لایه نازك ساخته شد به گزارش بازار پرواز محققان كشور موفق به ساخت نسل جدیدی از سلول های خورشیدی لایه نازك از نسل پروسكایتی شدند.



به گزارش بازار پرواز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، احمد كرمان پور مجری این طرح پژوهشی بیان كرد: این پژوهش با همكاری و مشاركت محققان موسسه پلی تكنیك فدرال سوییس انجام شد كه در ه‌یآن یك سیستم سلول خورشیدی بر پایه لایه های نازك از نسل پروسكایت ساخته شد. در این پژوهش از روش های جدید پوشش دهی برای ساخت سلول های خورشیدی بهره بردیم كه علیرغم ساده و كم هزینه بودن به راندمان بالایی (بالای ۲۱ درصد) دست یافتیم.
وی همینطور توضیحات بیشتری درباره سلول های خورشیدی پروسكایت عرضه داد و اظهار داشت: این سلول ها نسل جدید و سوم سلول های خورشیدی و بر پایه لایه های نازك و نانومتری هستند. پروسكایت یك ماده اكسیدی است كه عامل جذب نورخورشید به حساب می آید و انرژی را داخل مدار الكتریكی سیستم تزریق می كند. دستیابی به دانش ساخت این سلول ها تحولی شگرف در حوزه سلول های فتوولتاییك ایجاد كرد چونكه سرعت رشد راندمان بالایی دارند.
به گفته وی، توسعه سلول های خورشیدی با بازده بالا نه تنها تأثیر اقتصادی مثبتی به دنبال دارد بلكه مزایای زیست محیطی و اجتماعی بسیاری به ارمغان می آورد. فناوری پروسكایت قابلیت تولید انبوه سلول های خورشیدی با بازده بالا در دماهای نسبتاً پایین و صرفه جویی در هزینه ها را دارد. علاوه بر آن به باعث روش های ساده مورد نیاز برای رسوب اجزای مختلف، فرآیند تولید هم بازده بالایی خواهد داشت. پروسكایت همینطور قابلیت كاربرد بر زیرلایه های انعطاف پذیر را دارد كه حمل و نقل و نصب آسان تری خواهند داشت.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه بیان كرد: این طرح در مقیاس آزمایشگاهی با موفقیت انجام شد كه نشان از وجود دانش و فناوری ساخت این سلول ها در كشورمان دارد اما برای توسعه تحقیقات در این عرصه احتیاج به سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت دولت می باشد.

1398/04/28
11:11:59
5.0 / 5
4581
تگهای خبر: الكتریكی , انرژی , بال , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
هواپیما کنترلی
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم