مقامهای سین كیانگ چین از آزادی بیشتر مسلمانان از كمپهای نگهداری خبر دادند

مقامهای سین كیانگ چین از آزادی بیشتر مسلمانان از كمپهای نگهداری خبر دادند بازار پرواز: مقامهای ارشد چین امروز سه شنبه بطور ناگهانی اعلام كردند، اكثریت مسلمانانی را كه برمبنای یك برنامه آموزش و نگهداری دسته جمعی در مناطق دوردست غربی این كشور در كمپ به سر میبردند را آزاد كرده اما تعداد دقیق این مسلمانان آزاد شده را مشخص نكرده و اطلاعات بیشتری نیز در این خصوص ارائه نكردند.


به گزارش بازار پرواز به نقل از ایسنا، به نقل از نیویورك تایمز، آلكن تونیاز، معاون فرماندار منطقه سینك یانگ چین اعلام كرد، ۹۰ درصد از كسانی كه در به اصطلاح "مراكز آموزش فنی حرفه ای" (نامی كه پكن برای این كمپها به كار میبرد) نگهداری می شدند به جامعه بازگشته اند.
با این وجود بررسی این صحبت مقامهای چین به صورت مستقل با عنایت به تدابیر كنترلی سفت وسختی كه در این منطقه به اجرا در آمده امكانپذیر نیست.
بعضی از مسلمانان آزاد شده از این كمپها می گویند آنها در معرض یك برنامه تغییر باور همراه با اعمال فشار قرار گرفته اند تا از هرگونه اعتقاد به اسلام دست برداشته و به جایش به چین و حزب حاكم كمونیست این كشور وفاداری نشان دهند.
در عین حال تلاشهای چین در حوزه روابط عمومی نیز كه همچون طی یك سری نشستها و فعالیتهای خبری در ضمن همكاری با مقامهای منطقه ای صورت گرفته نیز واضح ترین نشانه است از این كه چینی ها در كوشش برای رفع انتقادات بین المللی از این برنامه نگهداری دسته جمعی مسلمانان سین كیانگ در كمپها هستند؛ برنامه ای كه برمبنای برخی برآوردها نزدیك به یك میلیون نفر از اقلیت مسلمان چین را در این كمپهای نگهداری دسته جمعی قرار داد.
در عین حال به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، استاندار سین كیانگ چین نیز از این برنامه ایجاد این به اصطلاح مراكز آموزش فنی حرفه ای در منطقه دفاع كرده و آنرا عاملی بازدارنده در مقابل تروریسم و افراطگری خواند.
شهرت ذاكر، امروز به خبرنگاران در شهر پكن گفت، ماجراهایی كه در مورد بدرفتاری با این "دانشجویان" انتشار یافته ساخته و پرداخته رسانه های خارجی هستند. او نیز با گفتن این كه بیشتر افراد منتقل شده به این كمپها به خانه هایشان بازگشته اند به اعلام رقم دقیقی درباب این افراد آزاد شده نپرداخت.




منبع:

1398/05/08
21:58:08
5.0 / 5
4325
تگهای خبر: جامعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
پهپاد
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم