پاداش ۵ میلیون دلاری آمریكا برای بازداشت رهبر داعش در صحرای غربی

پاداش ۵ میلیون دلاری آمریكا برای بازداشت رهبر داعش در صحرای غربی به گزارش بازار پرواز وزارت خارجه آمریكا برای كسانی كه اطلاعاتی درباره مكان عدنان ابو ولید الصحراوی سركرده داعش در منطقه صحرا بدهند پاداش پنج میلیون دلاری تعیین كرده است.


به گزارش بازار پرواز به نقل از ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، وزارت خارجه آمریكا در اطلاعیه ای اعلام نمود كه پاداشی پنج میلیون دلاری را برای كسانی درنظر گرفته كه اطلاعاتی درباره مكان عدنان ابو ولید الصحراوی عضو سابق جبهه پولیساریو و رهبر كنونی داعش در منطقه صحرای غربی به حساب می آید، بدهند.
در این بیانیه آمده است: این گروه مسؤولیت حمله به گشت مشترك آمریكایی نیجریه ای در ماه اكتبر ۲۰۱۷ در نزدیكی روستایی در غرب نیجریه را برعهده گرفت كه به كشته شدن چهار آمریكایی منجر گردید.
در این بیانیه تاكید شده است: برنامه پاداش به علت عدالت وابسته به وزارت خارجه همینطور پاداشی پنج میلیون دلاری را برای كسانی تعیین كرده كه اطلاعاتی درباره افرادی بدهند كه به این حمله تشویق یا كمك كرده یا مرتكب آن شده یا برای آن توطئه كرده باشند.
وزارت خارجه آمریكا پیش تر "دولت خودخوانده داعش در صحرای بزرگ" را در فهرست سیاه خود بعنوان یك نهاد تروریستی خارجی و رهبر آن ابوولید را هم در فهرست تروریست های تحت تعقیب در جهان قرار داده بود.
ابوولید عضو سابق "ارتش" وابسته به جبهه پولیساریو بود كه به گروه تروریستی "جنبش توحید و جهاد در غرب آفریقا" پیوست و طی جنگ در مالی سخنگوی این گروه بود.
پس از دو سال از ادغام "جنبش توحید و جهاد غرب آفریقا" با "جنبش امضاكنندگان خون" كه مختار بلمختار رهبری آنرا برعهده دارد ابوولید مه ۲۰۱۵ اعلام نمود كه گروهش با داعش بیعت كرده و نام "خلافت خودخوانده در صحرای بزرگ" را بر خود نهاده است.



1398/07/13
14:37:33
5.0 / 5
4142
تگهای خبر: سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
فروش هواپیمای کنترلی
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم