با فیبرهای پلی اتیلن؛

پژوهشگر ایرانی بتن حافظ محیط زیست تولید كرد

پژوهشگر ایرانی بتن حافظ محیط زیست تولید كرد بازار پرواز: یك پژوهشگر ایرانی نوعی بتن ابداع كرده كه با فیبرهای پلی اتیلن تقویت شده است. این بتن علاوه بر قدرت بیشتر، سبكتر است و همین طور به حفظ محیط زیست كمك می نماید.


به گزارش بازار پرواز به نقل از نیواطلس، بتن تلفیقی از سیمان، ماده ای مانند سنگریزه و آب است. گاهی اوقات برای افزایش قدرت بتن به آن فیبرهای فولادی نیز افزوده می شود. حالا یك پژوهشگر ایرانی ادعا می كنند نوع جدیدی از سیمان تقویت شده با فیبر را ابداع كرده كه علاوه بر حفاظت از محیط زیست سبك وزن تر نیز است. این پژوهشگر ایرانی «امیر حاجی اسماعیلی» دانشجوی دكتری است. وی در آزمایشگاه ایمنی و نگهداری ساختار ها در موسسه تحقیقاتی EPEFL سوئیس نوعی بتن را با خاصیت گفته شده ابداع كرده است.
او بجای استفاده از فیبرهای فولادی معمول از فیبرهای جنس پلی اتیلن سخت استفاده نمود. این نوع فیبر نه تنها به اندازه فولاد قدرت دارد بلكه به خوبی با سیمان تركیب می شود. در نتیجه به سیمان كمتری نیاز است. همین طور می توان بجای مقدار سیمانی كه در تولید بتن كاهش یافته از سنگ آهك استفاده نمود. این در حالیست كه تولید سیمان یكی از منابع اصلی انتشار گازهای گلخانه ای به كار می رود. بگفته حاجی اسماعیلی در پروسه تولید سیمان ابداعی او (UHPFRC) در مقایسه با سیمان واقعی حدود ۶۰ تا۷۰ درصد دی اكسید كربن كمتری تولید می شود. همین طور این ماده ۱۰ درصد سبكتر است. بگفته یوجین بروویلر مدیر آزمایشگاه مقرر است سال آینده سیمان جدید برای اولین بار در یك ساختمان استفاده گردد. در این آزمایش از سیمان مذكور برای تقویت یك پل استفاده می شود.


منبع:

1398/08/25
01:30:31
5.0 / 5
4180
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
کوادکوپتر
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم