كشته شدن ۳ سرباز پاكستانی و هندی در تبادل آتش در مرز كشمیر

كشته شدن ۳ سرباز پاكستانی و هندی در تبادل آتش در مرز كشمیر بازار پرواز: مقامات هند و پاكستان امروز (پنجشنبه) اعلام كردند، این دو كشور بار دیگر در منطقه مورد مناقشه كشمیر دست به تبادل آتش زده و در جریان آن دو سرباز پاكستانی و یك سرباز هندی كشته شده اند.


به گزارش بازار پرواز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش پاكستان در اطلاعیه ای اعلام نمود كه نیروهای پاكستانی روز چهارشنبه در منطقه "دوا" مورد حمله قرار گرفتند كه در جریان آن دو سرباز پاكستانی كشته شدند و به همین خاطر آغاز به پاسخ دادن به این تیراندازی ها كردند. تیراندازی های بین مرزی نیز در منطقه "حاجی پیر" وجود داشت. ارتش پاكستان این تیراندازی را نقض بی پروای آتش بس خواند.
در همین حال راجش كالیا، سخنگوی ارتش هند اظهار داشت: هنگامی كه نیروهای پاكستانی روز چهارشنبه مواضع نیروهای هندی در منطقه "رامپور" واقع در كشمیر را هدف گرفتند، یك سرباز هندی در جریان تیراندازی ها كشته شد.
وی ادامه داد: به دنبال این حملات، نیروهای هندی درصدد پاسخ دادن به این تیراندازی ها بر آمدند.
شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاكستان نقض اخیر آتش بس را محكوم كرده و ضمن ادای احترام به دو سرباز پاكستانی كشته شده در این تبادل آتش، نارندرا مودی، نخست وزیر هند را به كوشش برای مختل كردن صلح در منطقه متهم كرد.
تنش ها در منطقه كشمیر از اوت سال ۲۰۱۹ میلادی هنگامی كه هند خودمختاری كشمیر تحت كنترل خودرا ملغی كرد، افزایش یافته است.
دو مورد از سه جنگ هند و پاكستان بعد از استقلال از حكومت انگلیس در سال ۱۹۴۷، بر سر كشمیر بوده است.
اسلام آباد بارها ادعا كرده كه دهلی نو به دنبال انجام حملات بین مرزی مقابل پاكستان است تا توجهات بین المللی را از نقض های حقوق بشری اش در كشمیر و تنش ها با اقلیت مسلمانش منحرف سازد.




منبع:

1398/10/05
15:11:03
5.0 / 5
4593
تگهای خبر: بال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
فروش هواپیمای کنترلی
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم