واكنش حماس به مشاركت آمریكا در ترسیم مرزهای مناطق اشغالی

واكنش حماس به مشاركت آمریكا در ترسیم مرزهای مناطق اشغالی بازار پرواز: جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام كرد، تشكیل كمیته اسرائیلی _ آمریكایی برای نقشه برداری از مناطق مورد ادعای اسرائیل در اراضی فلسطینی بر طبق ˮمعامله قرنˮ چالشی برای تمامی امت اسلامی است كه در سطوح رسمی و مردمی با این طرح به اصطلاح ˮصلحˮ مخالفت كرده است.


به گزارش بازار پرواز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس اشاره كرد: تشكیل كمیته اسرائیلی – آمریكایی برای ترسیم نقشه های الحاق، مشاركت آمریكا در تجاوز به حقوق ملت فلسطین را تائید می كند.
ایشان سپس اضافه كرد: ترسیم نقشه مناطق مورد ادعای حاكمیتی اسرائیل در اراضی فلسطین بر طبق "معامله قرن" چالشی برای تمامی امت اسلامی است كه در سطوح رسمی و مردمی مخالفت خودرا با این طرح اعلام نموده است.
سخنگوی حماس همین طور اشاره كرد: اشغالگران با تشویق دولت آمریكا برای ادامه نقض مقررات بین المللی اصرار دارند. این اقدامات هیچ گاه مبارزه ملت ما برای آزادسازی كرانه باختری و اخراج شهرك نشینان را متوقف نخواهد كرد.
پیش تر روزنامه عبری زبان "اسرائیل هیوم" فاش كرد كه یك كمیته اسرائیلی _ آمریكایی آغاز به نقشه برداری كرده تا مقدمات الحاق شهرك ها، دره ها و بخش هایی از كرانه باختری به مناطق تحت اشغال اسرائیل فراهم گردد.
این روزنامه عبری زبان به نقل از یك مسئول عالی رتبه آمریكایی نوشت كه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریكا نمایندگانی را در این كمیته تعیین كرده است كه همچون آنها دیوید فریدمن، سفیر آمریكا در اراضی اشغالی، آریه لیتستون، مشاور فریدمن و اسكات لیث، رئیس امور اسرائیلی _ فلسطینی در شورای امنیت ملی آمریكاست.
پیش تر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ما در حال ترسیم نقشه ای از اراضی هستیم كه طبق طرح دونالد ترامپ جزئی از "اسرائیل" خواهند بود. این كار زمان زیادی طول نخواهد كشید و ظرف چند هفته آتی تكمیل خواهد شد. این منطقه شامل تمام شهرك های اسرائیلی و دره اردن خواهد شد.
بیشتر كشورهای جهان شهرك های اسرائیلی بر پا شده در اراضی اشغال شده در طول جنگ را نقض مقررات بین المللی می دانند.
دونالد ترامپ سه شنبه ۲۸ ژانویه، با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرح معامله قرن را اعلام كرد؛ طرحی كه بگفته نتانیاهو پنج مورد از مطالبات اصلی این رژیم یعنی به "رسمیت شناخته شدن اسرائیل بعنوان كشور یهود" توسط فلسطینیان، كنترل امنیتی بر رود اردن و ترسیم مرزها، خلع سلاح غزه و توقف عملیات حماس، حل مشكلات آوارگان خارج از اراضی اشغالی، "ابقای حاكمیت" رژیم صهیونیستی بر قدس اشغالی و تضمین گشودن اماكن مذهبی به روی همگان را محقق می كند.
از طرف دیگر، وزارت خارجه فلسطین اصرار كرد كه اعلام تشكیل "كمیته اسرائیلی _ آمریكایی برای رسم نقشه های الحاق" عمق تجاوز مقابل ملت فلسطین و حق و حقوق آنها را نشان میدهد.
وزارت خارجه فلسطین اصرار كرد كه اعلام تشكیل این كمیته نادیده گرفتن مواضع بین المللی در مخالفت با طرح "معامله قرن" است. تشكیل این كمیته فرصت های تحقق صلح را از بین خواهد برد و امنیت و ثبات در سراسر منطقه را متزلزل خواهدنمود.
وزارت خارجه فلسطین در بیانیه مطبوعاتی خود نسبت به نتایج خطرناك تشكیل این كمیته بر فرصت های تحقق صلح و نیز بر امنیت و ثبات در منطقه آگهی داد.
در این بیانیه همین طور آمده است، اعلام تشكیل كمیته نقشه برداری، نشان دهنده شراكت و همكاری رئیس جمهوری آمریكا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی و میزان توطئه آنها مقابل مسأله فلسطین است.
وزارت خارجه فلسطین همین طور اعلام كرد، این اقدام تحریك آمیز و خصمانه را با نگرانی بسیار دنبال می كند و با این اقدام بعنوان بخش جدایی ناپذیر "معامله قرن" برخورد می شود.
این وزارتخانه همین طور اعلام كرد، این اقدامات مقامات اشغالگر درباب الحاق هر قسمتی از اراضی فلسطین اشغالی به شكل واضحی پایه گذاری آپارتاید در فلسطین است، به توافق های امضا شده میان دو طرف اختتام می دهد و آمریكا را در ردیف حامیان تروریسم قرار می دهد.




منبع:

1398/11/28
13:30:16
5.0 / 5
3951
تگهای خبر: بال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
drone
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم