تظاهرات ده ها هزارنفری در پایتخت بلاروس

تظاهرات ده ها هزارنفری در پایتخت بلاروس بازار پرواز: ده ها هزار معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بلاروس در آستانه یك ماهگی برگزاری آن، مقابل الكساندر لوكاشنكو كه برای ششمین بار متوالی خودرا پیروز این انتخابات اعلام نموده، امروز یكشنبه به خیابان های مینسك رفتند و همچنان ادعای خود در خصوص وقوع تقلب در انتخابات را تكرار كردند.


به گزارش بازار پرواز به نقل از ایسنا، به نقل از یورونیوز، با وجود حضور گسترده صفوف ماموران ضدشورش و نیروهای امنیتی، معترضان بلاروسی که به دعوت احزاب مخالف لوکاشنکو به خیابان های پایتخت این کشور آمده بودند با در دست گرفتن پرچم های سرخ و سفید، شعارهایی در خصوص درخواست کناره گیری رئیس جمهوری از قدرت سر دادند.
گروه های حقوق بشری از بازداشت حدود ۷۰ نفر در جریان اعتراض های امروز مینسک خبر دادند و همزمان خبرگزاری اینترفکس روسیه نیز گزارش داد که در جریان تلاش معترضان برای عبور از صفوف معترضان چند تن زخمی شده اند.
وزارت کشور بلاروس هم اعلام نمود که در جریان اعتراض های روز شنبه ۹۱ معترض را که «مُخل نظم عمومی» توصیف کرده، بازداشت شده اند. این وزارت خانه همین طور به بر ضرورت سرکوب ادامه اعتراض ها تاکید کرده بود.
با این حال، تظاهرات مردم بلاروس در طول چهار هفته گذشته بطور مستمر ادامه داشته و در ایام پایانی با مشارکت ده ها هزار نفری همراه بوده است.
الکساندر لوکاشنکو بعنوان متحد سنتی روسیه که از طرف ولادیمیر پوتین حمایت می شود، از سال ۱۹۹۴ بطور مستمر سکان قدرت را در بلاروس در اختیار داشته است. سوتلانا تیخانووسکایا رقیب انتخاباتی و مخالف اصلی آقای لوکاشنکو مطابق آمار رسمی تنها حدود ۸ درصد آراء را به خود اختصاص داد و بلافاصله بعد از شرکت در انتخابات از این کشور به لیتوانی گریخت.
لیتوانی، لتونی و استونی نیز بعنوان همسایگان بلاروس، ممنوعیت سفر لوکاشنکو و ۲۹ مقام رسمی این کشور را به اجرا گذاشته اند. همین طور اتحادیه اروپا نیز با به رسمیت نشناختن نتایج انتخابات بلاروس خواهان تعامل دولت با معترضان و برگزاری انتخابات آزاد در این کشور شده است.




منبع:

1399/06/16
23:00:11
5.0 / 5
1565
تگهای خبر: سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
هواپیمای عمودپرواز
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم