واكنش شدید مراكش به گزارش دیده بان حقوق بشر درباره اوضاع حقوق بشر این كشور

واكنش شدید مراكش به گزارش دیده بان حقوق بشر درباره اوضاع حقوق بشر این كشور مسؤولان مراکش در امتداد اعلام مخالفت قطعی خود با گزارش سال 2021 دیده بان حقوق بشر، این سازمان را به اتخاذ روشی نادرست در ارزیابی وضعیت حقوق بشر مراکش و نقض عامدانه اصول و استانداردهای تحقیقات بی طرفانه متهم کردند.


به گزارش بازار پرواز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم، با انتشار گزارش سالانه دیده بان حقوق بشر، مراکش ضمن اعلام مخالفت قاطع خود با بخش مربوط به اوضاع این کشور در گزارش مربوطه، این سازمان حقوقی را به انتشار اطلاعات نادرست و تهمت هایی تکراری که منعکس کننده برخی موضعگیری های سیاسی درباره صحرای مراکش هستند متهم کرد.
همین طور مراکش اشاره کرد: قطعنامه های اخیر شورای امنیت نشان دهنده تمایل شدید مراکش به پایبندی به روند بین المللی و حمایت آن از اقدامات این سازمان جهت رسیدن به یک چاره سیاسی واقعی، قابل اجرا و برمبنای توافق و در سایه احترام متقابل به حاکمیت و تمامیت ارضی مراکش هستند.
معاون وزیر امور حقوق بشر مراکش ضمن ابراز تاسف از اینکه نتیجه گیری های گزارش سالانه دیده بان حقوق بشر نه برمبنای واقعیات موجود بلکه متکی بر تفکرات قبلی سازمان درباره مراکش هستند، اعلام نمود که مسؤولان مراکشی از ارزیابی ظالمانه این سازمان درباره ساختار عدالت کیفری و آزادی اجتماعات مراکش که تلاش می کند با ادعاهای ثابت نشده آنرا عرضه نماید، متعجب هستند.
او اظهار داشت: دوره زمانی که در گزارش دیده بان حقوق بشر به آن پرداخته شده، دوره استثنایی و ویژه ای بود که تمام کشورهای جهان همچون مراکش مجبور شدند به سبب شیوع ویروس کرونا برخی اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را جهت ممانعت از شیوع این بیماری در پیش بگیرند و هدف از این اقدامات نیز پشتیبانی از حقوق و آزادی های اساسی بود نه محدود کردن آنها آنگونه که این سازمان در گزارش خود مدعی شده است.
این منبع اضافه کرد: بر خلاف ادعای این سازمان، مسؤولان مراکشی همیشه بر اطمینان از انجام کارهای جمعی و آزادی اجتماعات و راه اندازی جمعیت ها در سراسر خاک مراکش بدون هیچ محدودیت و قید و شرطی و مطابق با قوانین و بندهای قانون اساسی در این رابطه تاکید دارند.
این مسؤول دولت مراکش بار دیگر با اشاره به مخالفت قاطع رباط با گزارش دیده بان حقوق بشر درباره محدودیت آزادی بیان و عقیده در این کشور اشاره کرد: افرادی که درباره آنها این ادعاهایی مطرح شده اند به سبب اینکه به انجام اقداماتی در قالب پرونده های حقوق عمومی مظنون هستند، بازداشت شده اند و پرونده های بیشتر آنها هنوز در دستگاه قضایی باز هستند و این امر هر گونه نتیجه گیری و تحلیل و تفسیر از طرف هر طرفی در این رابطه را در زمره دخالت در امور یک دستگاه مستقل قرار می دهد.
منبع یاد شده در آخر با اشاره به اینکه دیده بان حقوق بشر با انعکاس اتفاقات به شکلی غیر واقعی و ارائه تصویری نادرست از حقوق بشر در مراکش و نتایج مربوط به آن، روشی مغرضانه و همراه با جهت گیری در پیش گرفته است، از این سازمان خواست نقض های آشکار حقوق بشر در مورد بازداشتی های اردوگاه های تندوف را محکوم کند که هر روزه از تحقیر، محرومیت از حقوق اساسی و نقض آزادی هایشان در رنج هستند.



1399/11/01
12:11:45
0.0 / 5
1013
تگهای خبر: جت , دستگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
لوازم پرواز
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم