مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا بامداد چهارشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا بامداد چهارشنبه بازار پرواز: تهران- دیدار استانداران سراسر كشور و شهرداران مراكز استان ها با معاون اقتصادی رئیس جمهوری، محكوم كردن ادعاهای رئیس سازمان سیا پیرامون سیاست های منطقه ای ایران از جانب سخنگوی وزارت خارجه، اعلام خبر مقابله با گرد و غبار بعنوان یكی از اولویت های اصلی محیط زیست ایران از جانب عیسی كلانتری، افزایش 21 درصدی بودجه حمایتی مطبوعات در سال 97، آخر نشست دو روزه سوچی با تاكید بر حاكمیت ملی و مردم سوریه و ابراز رضایت نماینده گروه های سوری از این نشست، جبران كم كاری آمریكا در بودجه «آنروا» از جانب 11 كشور و ادامه اعتراض خیابانی هواداران جنبش امل در لبنان برای دومین شب متوالی مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.


اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- معاون اقتصادی رئیس جمهوری با تاكید براینكه رویكرد دولت دوازدهم، نوسازی در همه ابعاد اقتصادی و استقبال از نوآوری و شكوفایی ابتكارها است، اظهار داشت: عزم دولت این است كه با حمایت و پشتیبانی همه جانبه از اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده برای تولید اشتغال و فقرزدایی، روحیه امید و نشاط اجتماعی را در سطح جامعه بگستراند.
* تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه اظهارات رئیس سازمان سیا را اظهاراتی نابجا و ناموجه و نمونه آشكار سیاست های مداخله جویانه و نامشروع ایالات متحده آمریكا ارزیابی و بیان داشت: تكرار این گونه سخنان سخیف صرفا به منظور تولید تفرقه میان كشورها و ملت های مسلمان منطقه و نشانگر استمرار زیاده خواهی های آن كشور تلقی می گردد.
* تهران- ایرنا- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز سه شنبه در دیدار معاون دبیركل ملل متحد مقابله با گرد و غبار را از اولویت های اصلی محیط زیست ایران برشمرد.
* سوچی- ایرنا- دستار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاكره كننده ارشد كشورمان در نشست گفت وگوهای ملی سوریه، دیدارهای فشرده ای را با مقامات مختلف داشت.
* كرمان- ایرنا- آیین باستانی جشن باستانی سده عصر امروز (سه شنبه) با حضور جمعی از هموطنان زرتشتی و مردم كرمان در محل باغچه بداغی كرمان برگزار گردید.
* تهران- ایرنا- زلزله ای به بزرگی 4 ریشتر ساعت 23 و 6 دقیقه و 18 ثانیه امشب (سه شنبه شب) حوالی كُنارتَخته در استان فارس را لرزاند.
* تهران-ایرنا- محمد همتی مترجم كتاب «مارش رادتسكی» نوشته یوزف روت برگزیده دومین دوره جایزه ابوالحسن نجفی شد.
* كرج- ایرنا- بارش برف، سرما و یخبندان برای چهارمین روز متوالی سبب تعطیل مدارس استان البرز شد و این دفعه مهدهای كودك، پیش دبستان ها و مدارس ابتدایی استان در نوبت بامداد و عصر بر مبنای تصمیم كمیته اضطرار مدیریت بحران استان در روز چهارشنبه یازدهم بهمن ماه تعطیل اعلام گردید.
* یزد- ایرنا- رئیس امور سلامت اداری سازمان امور اداری و استخدامی با اشاره به اینكه اصولا تخلفی در فضای اداری زمانی رخ می دهد، شفافیت وجود نداشته باشد، اظهار داشت: راه برون رفت از فساد و افسار گسیختگی امور، شفاف سازی فرایندها و مقررات است.
* تهران- ایرنا- به منظورتأمین مناسب انرژی موردنیاز مناطق زلزله زده غرب كشور، از فردا چهارشنبه سیستم گرمایشی همه ادارات، دستگاه ها و وزارتخانه های لشگری و كشوری واقع دراستان تهران از ساعت 18بعد از ظهر هر روز از مدار خارج شده و همینطور فعالیت ایستگاه های گاز سی ان جی كنترل می گردد.
* ساری- ایرنا- یكی از مدیران برگزیده كشوری موسسات قرآنی ناآشنا بودن جامعه نسبت به فعالیت این واحدها را از دغدغه های فعالان این عرصه نام برد و اظهار داشت: این نوع موسسات با تمركز بر فعالیت محتوایی سهم بسزایی در آشنا نمودن افراد با رهنمودهای قرآن در حوزه خانواده، اجتماع و اخلاق ایفا می كنند.
* ساری-ایرنا- رئیس شورای شهر ساری میزان بدهی شهرداری این شهر مركز مازندران به پیمانكاران و سایر طلبكاران را حدود 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعلام نمود.
* تهران- ایرنا- معاون سازمان برنامه و بودجه در دیدار با معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر حمایت دولت از فعالیت های فرهنگی از افزایش 21درصدی بودجه حمایتی مطبوعات در سال 97 اطلاع داد.

اخبار خارجی
**********
* سوچی- ایرنا- نشست سوچی با تاكید بر حل و فصل سیاسی مشكلات سوریه برپایه 12 اصل همچون یكپارچگی این كشور، تعیین سرنوشت سوریه از جانب مردم آن و ارتش ملی یكپارچه پایان یافت.
* تهران- ایرنا- بعد از آنكه آمریكا 65 میلیون دلار از كمك سالانه سازمان ملل به آوارگان فلسطینی را تعلیق كرد، 11 كشور توافق كرده اند با افزایش سهم خود این كسری را جبران كنند.
* الجزیره- ایرنا- پایگاه خبری «السودان الیوم» امروز سه شنبه در گزارشی در مورد جنگ در یمن نوشت، آن مشروعیتی كه سربازان ما از آن در یمن دفاع می كنند، به آخر رسیده است و عربستان با وجود 300میلیارد دلار هزینه در جنگ یمن، از نظر سیاسی، نظامی و اخلاقی در آن شكست خورده است.
* نیویورك- ایرنا- رئیس جمهوری آمریكا خواهان افزایش بودجه نظامی كشور، بازسازی صنایع دفاعی و مدرنیزه كردن تسلیحات هسته ای شد.
* پكن- ایرنا- 'ترزا می' نخست وزیر انگلستان در راس یك هیات مهم سیاسی و تجاری با شماری از بازرگانان و صاحبان شركت های بزرگ این كشور بامداد امروز وارد 'ووهان' مركز استان هوبی چین شد.
* تهران- ایرنا- به دنبال تائید نامزدی مصطفی موسی رئیس حزب الغد برای انتخابات ریاست جمهوری مصر و نبود رقیبی قوی در برابر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری فعلی، به نظر می رسد كه انتخابات برای السیسی بیشتر جنبه صوری دارد.
* سوچی- ایرنا- فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه اعلام نمود: هدف بعضی از نمایندگان گروه های معارض سوری به جای مشاركت در روند صلح، به شكست كشاندن نشست گفت وگوهای ملی سوریه بود.
* سوچی- ایرنا- نماینده گروه های سوری در نشست گفت و گوهای سوریه در سوچی، برگزاری این كنگره را رضایت بخش توصیف كرد.
* سوچی- ایرنا- رئیس علمی انستیتو شرق شناسی وابسته به آكادمی علوم روسیه اظهار داشت: برای ما (روسیه) همكاری با ایران و تركیه برای حل مسائل سوریه اهمیت فراوان دارد.
* تهران- ایرنا- آسوشیتدپرس در گزارشی به نقل از ولادیمیر پوتین نوشت: اقدام دولت ترامپ در خصوص انتشار فهرست و افزودن نام مقامات سیاسی و اقتصادی روس به تحریم های جدید ضد مسكو، خصمانه بوده و بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.
* تهران- ایرنا- جنگنده های عربستان در تازه ترین تجاوز به یمن، مناطق «شعوب» و «بنی حشیش» در شرق صنعا پایتخت این كشور را بمباران كردند.
* پكن- ایرنا- یك مقام ارشد نمایندگی چین در اتحادیه آفریقا گزارش روزنامه فرانسوی 'لوموند' در خصوص اینكه چین از این اتحادیه جاسوسی كرده است را تكذیب نمود.
* پكن- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاه به سفر امروز ترزامی نخست وزیر انگلیس به چین اظهار داشت: چین اطمینان دارد دیدار ترزامی به توسعه عصر طلایی روابط چین و انگلستان و پیشبرد همكاری بین چین و اروپا و غرب كمك می نماید.
* تهران- ایرنا- برخورد بالگرد كوچك با خانه ای در جنوب ایالت كالیفرنیای آمریكا 3 كشته و 2 زخمی برجا گذاشت.
* تهران- ایرنا- كاخ سفید در گزارشی با اشاره به اقدامات دولت ترامپ پیرامون مهاجرت، با تاكید بر ناكارآمد بودن نظام مهاجرتی آمریكا آماری از صدمه های مهاجرت در این كشور عرضه داد.
* سوچی- ایرنا- وزیر خارجه روسیه در انتها نشست گفت وگوهای ملی سوریه اعلام نمود كه این نشست با موفقیت همراه بود و گام نخستی در حل و فصل بحران سوریه به حساب می آید.
* بیروت- ایرنا- برای دومین شب متوالی هواداران «جنبش امل» در لبنان در اعتراض به سخنان تند «جبران باسیل» وزیر خارجه و رهبر حزب «جریان ملی آزاد» ضد «نبیه بری» رئیس پارلمان و رهبر جنبش امل در شهرهای مختلف لبنان به خیابان ها ریختند.
* الجزیره- ایرنا- «موسی فكی» رئیس كمیسیون اتحادیه آفریقا جاسازی هرگونه دستگاه و تجهیزات شنود مكالمات در مقر این اتحادیه توسط چین و جاسوسی این كشور از اتحادیه آفریقا را تكذیب نمود.
* وین- ایرنا- 'سباستین كورتس' صدر اعظم اتریش روز سه شنبه میزبان 'ویكتور اوربان' نخست وزیر مجارستان بود و دو طرف بر ضرورت مقابله با مهاجرت غیرقانونی برای تضمین امنیت در اروپا تاكید نمودند.
* نیویورك- ایرنا- نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل در امور سوریه بر فرایند ژنو برای حل بحران سوریه تصریح كرد و اظهار داشت: ایران، روسیه و تركیه در كمیته تعیین قانون اساسی سوریه، نماینده خواهند داشت.
* بغداد- ایرنا- رییس كمیسیون امنیت ملی پارلمان عراق در اظهاراتی كه به نظر می رسد واكنشی به اظهارات اخیر مسعود بارزانی است تصریح كرد: تنها نیروهای فدرال حق حضور در شهر كركوك را دارند.
* تهران- ایرنا- دبیر كمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین اظهار داشت: هیچ مذاكره یا تماس با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا تا زمانی كه از تصمیم خود در شناسایی قدس بعنوان پایتخت اسرائیل عقب نشینی نكند، انجام نخواهد شد.
* دمشق- ایرنا- آیین سوگواری و عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) ام ابیها همزمان با دهه اول فاطمیه در حرم حضرت رقیه(س) در شهر دمشق پایتخت سوریه برگزار گردید.
* نیویورك- ایرنا- رئیس هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نقش جوانان در توسعه و صلح جامع و پایدار را مهم دانست و اظهار داشت: شاهد حضور قوی تر جوانان برای جلوگیری از افراط گرایی خشونت آمیز خواهیم بود.
* بلگراد- ایرنا- مونته نگرو بعنوان عضو ناتو به منظور تقویت توانایی های دفاعی در مرزهای خود قراردادی برای خرید سه فروند بالگرد نظامی امضا كرد.
* سوچی- ایرنا- نشست گفت وگوی ملی سوریه برای حل و فصل بحران در این كشور كه طی دو روز 29 و 30 ژانویه ( 9 و 10 بهمن ماه ) در مدیا سنتر پیشین المپیك سوچی با حضور حدود یك هزار و 600 نفر از اقشار مختلف سوریه همچون هیات دولت و معارضان سوری برگزار شد، امشب (سه شنبه) پایان یافت.
* الجزیره- ایرنا- هیات ملی انتخابات مصر سه شنبه شب به صورت رسمی اعلام نمود «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری كنونی و «موسی مصطفی موسی» رئیس حزب الغد، شرایط قانونی لازم را برای نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری دارا هستند.
* نیویورك- ایرنا- معاون وزیر خارجه آمریكا، پاكستان را بخشی از طریق حل مشكلات امنیتی در افغانستان دانست و بر ادامه گفت وگو با اسلام آباد تصریح كرد.
* اربیل- ایرنا- با استقرار نیروهای فدرال و برقراری نظم و امنیت در شهر طوزخورماتو گزارش ها حاكی می باشد بیش از 60 درصد آوارگان كرد این شهر به مناطق خود بازگشتند.
* لندن- ایرنا- یك زن مسلمان ادعا نمود كه براثر فحاشی و اظهارات نژادپرستانه «جیدا فرنسن» نائب رئیس گروه راست افراطی اول بریتانیا، نوزاد حامله اش را از دست داده است.
* آنكارا- ایرنا- وزارت امور خارجه تركیه به دنبال حضور یكی از عناصر تروریستی به نام معراج اورال در كنگره سوچی روسیه، خواهان توضیح رسمی مسكو در این زمینه شد.
* اربیل- ایرنا- پارلمان اقلیم كردستان عراق در نشست روز سه شنبه خود در اربیل حملات ارتش تركیه به شهر عفرین در شمال سوریه را محكوم و از جامعه بین الملل خواست برای توقف این حملات تمام توان خویش را بكار گیرد.
* بلگراد- ایرنا- گروهی از 17 مهاجر با هدف رسیدن به كشورهای شمالی اتحادیه اروپا روز سه شنبه با یك كشتی ماهیگیری وارد بندر زلنیكا مونته نگرو شدند.
* تهران- ایرنا- بعد از انتشار فهرست سیاستمداران و ثروتمندان روس نزدیك به پوتین، وزیر خزانه داری آمریكا از اعمال تحریم های جدید ضد بعضی از این افراد در آینده نزدیك اطلاع داد.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز با اشاره به اولین نشست استراتژیك سالانه آمریكا و قطر نوشت: وزیران امور خارجه و دفاع ایالات متحده از همتایان قطری، سعودی و اماراتی خود بعنوان طرفین درگیر درمناقشات اخیر خواستند برای آرام كردن تنش ها میان اعضای شورای همكاری خلیج تلاش كنند.
* بغداد- ایرنا- یك نماینده پارلمان و از شخصیت های نزدیك به حیدرالعبادی نخست وزیر عراق می گوید یك توطئه با هدایت برخی جریان های خلیجی با همراهی چند گروه سیاسی عرب و كرد داخلی ضد روند سیاسی عراق در جریان است.
* تهران- ایرنا- سه نظامی سعودی از جانب یگان تك تیرانداز ارتش و كمیته های مردمی یمن در منطقه جیزان واقع در جنوب عربستان كشته شدند.
* سوچی- ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه جلسه گفت وگوهای ملی سوریه در شهر سوچی با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، تركیه و نماینده سازمان ملل تشكیل جلسه داد.
* لندن- ایرنا- درن آزبورن متهم اصلی پرونده حمله تروریستی شمال لندن روز سه شنبه در دادگاه اعتراف كرد كه قصد داشته در جریان حمله با خودرو به شركت كنندگان راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن، جرمی كوربین رهبر حزب كارگر را با خودرو زیر كند.
* اسلام آباد- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه پاكستان اظهار داشت كه دولت كشورش، نوامبر سال قبل میلادی(آبان ماه 96) 27 متهم ارتباط با شبكه حقانی و طالبان افغانستان را به دولت كابل تحویل داده است.
* مسكو- ایرنا- رئیس جمهوری روسیه اعلام نمود: این كشور از اقدام های متقابل برابر آمریكا كه روابط دو كشور را می كاهد، خودداری می كند اما آیا آمریكایی ها فكر می كنند كه روسیه دست روی دست می گذارد و اقدامی نمی كند؟
* بیروت- ایرنا- رسانه های لبنان روز سه شنبه سوژه اصلی خبرها و تحلیل های خویش را به بحران اخیر بین رهبران دو حزب «جریان ملی آزاد» و «جنبش امل» اختصاص دادند و هر یك از زاویه ای متفاوت به این مورد و نتایج آن نگریستند.
* دوحه- ایرنا- آمریكا و قطر روز سه شنبه موافقت نامه ای امضا كردند كه بر مبنای آن، آمریكا از قطر مقابل هر گونه تهدید خارجی حمایت خواهد نمود.
* قشم- ایرنا- فرزند شیخ ابراهیم زكزاكی رهبر جنبش اسلامی نیجریه اظهار داشت: از رسانه ها می خواهیم با آگاه كردن مردم جهان نسبت به كشتارها در نیجریه، حكومت این كشور را تحت فشار قرار دهند و انتظار است جامعه بین المللی، هم چون جمهوری اسلامی ایران پشتیبان مظلومان جهان باشد.
* تهران- ایرنا- سفیر روسیه در تهران اظهار داشت: مسكو و تهران در خیلی از موضوعات بین المللی دارای دیدگاه مشترك هستند و توانسته اند در حل بحران منطقه بخصوص سوریه تأثیرگذار عمل كنند.
* باكو- ایرنا- مسئول امور حمل و نقل كمیسیون اروپا اظهار داشت: جمهوری آذربایجان شریك مهم اروپا است و اتحادیه اروپا درصدد گسترش همكاری با این كشور است.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز از ژنو گزارش داد: صندوق كودكان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام نمود كه حدود 60 هزار كودك در كره شمالی با خطر بالقوه گرسنگی رو برو هستند.
شبد**1953** 1379**
تنظیم كننده: مرتضی شحنه** انتشار دهنده: هادی افتخاری


1396/11/11
15:32:37
5.0 / 5
4868
تگهای خبر: بالگرد , تولید , جت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
هواپیمای کنترلی
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم