نعمت زاده :

ضرورت استفاده از دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در انتقال دانش فنی به كشور

ضرورت استفاده از دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در انتقال دانش فنی به كشور بازار پرواز: عضو هیات امنای پژوهشگاه مواد و انرژی اظهار داشت: زمینه استفاده از دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در انتقال دانش فنی به داخل كشور در حاشیه قراردادهای خارجی مهیا شده است.



به گزارش بازار پرواز به نقل از پژوهشگاه مواد و انرژی، محمد رضا نعمت زاده در حاشیه بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی اظهار داشت: برخی از قراردادها با شركت های خارجی را دستگاه های دولتی منعقد كردند مثل قرارداد نفتی توتال كه در آن، برنامه انتقال دانش فنی پیش بینی شده هم برای مراكز آموزشی مثل دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و هم برای ساخت داخل و انتقال دانش به پیمانكاران ایرانی و در قرار دادهای خودرو هم در بخش فناوری، برنامه آنان شروع شده و در حال انجام است.
وی اضافه كرد: سال قبل در وزارت صنعت، یك پیوست فناوری تهیه و به صورت عام اعلام شده تا این پیوست به عنوان راهنما در تمامی قراردادها منظور شود.
نعمت زاده تصریح كرد: در این پیوست فناوری، كارهایی كه طرفین باید انجام دهند و متعهد شوند آورده شده است ولی نباید تنها در نوشتن قرارداد اكتفا كرد بلكه باید ارتباط برقرار كنیم و نیازها را تعریف كنیم.
وی اضافه كرد: من معتقدم اگر طرف ایرانی پیشنهادهای خویش را به طور مشخص مطرح كند طرف خارجی حتما همكاری می كند.
عضو هیات امنای پژوهشگاه مواد و انرژی اظهار داشت: پژوهشگاه می بایست با هدف بازار و علم جهانی همراه شود و در این مسیر حركت نماید.
وی بر تولید شبكه های علمی دانشگاهی و تولیدی در سطح بین المللی تصریح كرد و اظهار داشت: ما می توانیم كاری كه كشورهای دیگر با استفاده از این شبكه ها انجام می دهند تا حرفهای خویش را بیان كنند، انجام دهیم و خویش را مطرح كنیم.
وی تصریح كرد: پژوهشگاه می تواند با استفاده از شبكه آزمایشگاه ها حاكمیت خود بر دانشگاه ها را در حوزه مواد و انرژی اعمال كند.
 

1396/07/16
22:53:16
5.0 / 5
4815
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
هواپیما کنترلی کاغذی
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم