مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا بامداد چهارشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا بامداد چهارشنبه بازار پرواز: تهران - روحانی در دیدار با خانواده شهیدان یاسری: خانواده معظم شهدا مایه فخر ملت و عزت كشور هستند، حمایت وزارت امور خارجه از بیانیه شماری از شخصیت های سیاسی كشورهای اسلامی برای توقف سه ماهه جنگ در یمن، رشد چهار برابر پرداخت تسهیلات ازدواج در سال 97، بدرقه نخستن گروه از زائران خانه خدا با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سفیر پیشین آمریكا در ناتو همكاری با گروهك تروریستی منافقین را احمقانه توصیف كرد و تكرار ادعاهای ترامپ در مورد ایران و برجام، مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.


اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری با تاكید براینكه خانواده معظم شهدا مایه فخر ملت و عزت كشور هستند، اظهار داشت: در راه استقلال و آبادانی، به دعای خیر خانواده شهدا نیازمندیم.
* تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه از بیانیه شماری از شخصیت های سیاسی قابل احترام كشورهای اسلامی برای توقف سه ماهه جنگ در یمن حمایت كرد.
* تهران - ایرنا - نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در آئین بدرقه اولین گروه زائران ایرانی بیت الله الحرام، حج را عامل وحدت و یكپارچگی جهان اسلام معرفی نمود.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری روحیه بالای خانواده شهدا و جانبازان را بسیار پرارزش دانست و اظهار داشت: این روحیه برای همه ما درس و نشان دهنده مسیر مستقیم است و همواره خویش را نیازمند دعای خیر شما عزیزان می دانیم.
* تهران- ایرنا- آئین معنوی بدرقه زائران ایرانی بیت الله الحرام با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار گردید.
* چابهار- ایرنا- وسیعترین گلخانه جهان با مساحت 120 هكتار با حضور مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و شماری از سرمایه گذاران، مدیران و قشرهای مختلف مردم در محدوده منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان كلنگ زنی شد.
* شهركرد- ایرنا- معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینكه به هیچ وجه مجوز تولید مركز آموزشی جدید صادر نمی گردد، اظهار داشت: توسعه كیفی رشته ها، جایگزین رشد كمی دانشگاهها شده است.
* بندرعباس- ایرنا- فعالیت آزمایشی كشتی اقیانوس پیمای مسافربری «سانی» شامگاه سه شنبه با حضور استاندار هرمزگان در بندر شهید باهنر بندرعباس شروع شد.
* چابهار- ایرنا- طرح تكثیر و پرورش كروكدیل با حضور مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و شماری از سرمایه گذاران، مدیران و قشرهای مختلف مردم عصر سه شنبه در محدوده منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان كلنگ زنی شد.
* تهران- ایرنا- ابراهیم فیاض در سخنانی عجیب، حافظ و مولوی را سبب نابودی و انحطاط ایران معرفی نمود.
* ارومیه- ایرنا- مدیركل دفتر مراقبت در برابر صدمه های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه نرخ پوشش این فعالیت ها در سطح مدارس كشور طی سال تحصیلی 96-97 حدود 50 درصد بود، اظهار داشت: این نرخ در سال تحصیلی پیش رو تا 55 درصد افزایش می یابد.
* چابهار- ایرنا- مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان با عنایت به موقعیت راهبردی و جغرافیایی منطقه ای بسیار مناسب برای تولید انواع محصولات صادرات محور است.
* ارومیه- ایرنا- رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: یك میلیون و 600 هزار نفر در سطح كشور آموزش های چهره به چهره در زمینه پیشگیری از اعتیاد را دریافت نمودند.
* زاهدان- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج سال قبل در كشور پرداخت شده است كه در مقاسه با سال ۹۲ رشد چهار برابری را نشان داده است.
* شهركرد- ایرنا- رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، رسیدگی موثر به مطالبات رانندگان و پاسخگویی به مشكلات و رفع مسائل آنها را خارج از نوبت خواهان شد.
* شهركرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، كیار و كوهرنگ در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد كرد: بواسطه اجحاف به مناطق محروم در گذشته، اسناد توسعه ای با محوریت رفع این تبعیض ها تدوین شود.
* شهركرد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: این وزارتخانه با تمام شرایط موجود، نیازمند تدوین قانون خاص اداری مانند دانشگاه ها است.
* زنجان- ایرنا- نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت انسجام در جامعه و پشتیبانی از دولت برای برون رفت از مشكلات كنونی تاكید نمودند و اتخاذ روش های نوین و حركت متناسب با شرایط جدید را شرط لازم برای اداره موفق امور برشمردند.
* تهران- ایرنا- رییس كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سال گذشته در این كمیسیون تصویب گردید بانك مركزی درباره ارزهای دیجیتال گزارشی بدهد اما به دنبال كوتاهی و قصور بانك مركزی در عرضه این گزارش مهم، ما به این مورد ورود كردیم.
* تهران- ایرنا- مدیرعامل خانه تئاتر اظهار داشت: خانه تئاتر باید جای امنی برای همه خانواده تئاتر باشد و محلی برای رفع مطالبات اهالی این شاخه هنری باشد.
* تهران- ایرنا- جریان های سیاسی مخالف دولت مدتی است كه پروژه تشابه سازی رئیس جمهوری كشورمان را با «بوریس یلتسین» اولین رئیس جمهوری روسیه را پی ریزی كرده و انعكاس داده اند؛ مقایسه ای ناصحیح كه برخی به علت عدم آگاهی تاریخی و شماری هم به صورت عامدانه صورت داده اند.
* نوشهر- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مركز مازندران از دستگیری 10 نفر اراذل و اوباش شهرهای مختلف استان در چمستان شهرستان نور اطلاع داد.
* تهران- ایرنا- سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران بنا به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب رئیس جمهوری در كشورهای فنلاند، ایرلند و اوكراین منصوب شدند.
* اسلام آباد- ایرنا- رئیس ستادكل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تشریح دستاوردهای سفر هیات عالیرتبه نظامی ایران به پاكستان، اظهار داشت: همكاری راهبردی دو كشور بخصوص در زمینه اطلاعاتی و امنیتی افزایش یافته و بزودی سند جامع همكاری اطلاعاتی و امنیتی تهران - اسلام آباد امضا می گردد.
* شهركرد- ایرنا- رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی توجهی نسبت به رشته های فنی و حرفه ای اظهار داشت: این سازمان هنوز نتوانسته جایگاه خویش را در كشور پیدا كند.
* تهران- ایرنا- اصغر همت طی سخنانی از كمك های صالحی امیری وزیر سابق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساخت خانه تئاتر تجلیل نمود و در عین حال اظهار داشت: آقای صالحی هم هنر دوست هستند.
* تهران- ایرنا- مدیر عامل برق منطقه ای تهران با عرضه پیشنهاد تعطیلی یك روز در هفته برای كاهش مصرف برق، اظهار داشت كه تعطیلی یك روز در هفته گذشته به كاهش 10 درصدی مصرف برق در پایتخت منجر گردید.
* تبریز- ایرنا- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایر كشور با اشاره به اینكه برپایه آمار سال 1395، درآمد خانوارهای شهری 13 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: با این وجود میانگین درآمدخانوارهای روستایی 1.1 درصد كاهش نشان داده است.
* اصفهان- ایرنا- بزرگترین چاه غیرمجاز در دشت اردستان استان اصفهان با آبدهی بیش از 30 لیتر در ثانیه با حكم قضایی مسدود شد.
* شهركرد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: اولین مرحله از پاداش آخر خدمت سال 96 فرهنگیان هفته آینده از خزانه دریافت و بین فرهنگیان بازنشسته پرداخت می گردد.
* تهران- ایرنا- راهكارهای گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و كتابخوانی و رفع مشكلات صنعت چاپ در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهوری بررسی گردید.
* تهران- ایرنا- حمایت گسترده از بنگاه های اقتصادی كوچك و متوسط به علت داشتن خصوصیت های خاص و با هدف افزایش رشد و سطح اشتغال و تولید درآمد و كاهش فقر همچون مهمترین اولویت های اقتصادی - اجتماعی كشورهای جهان خصوصا در مرحله گذار اقتصادی بشمار می آید.
* تهران- ایرنا- طی مراسمی با حضور دبیر كارگروه ساماندهی مد و لباس كشور از برندهای فعال و تاثیر گذار در بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم كه در طراحی غرفه و تولید جذابیت بصری نقش داشتند، تجلیل شد.
* اراك - ایرنا - كاهش تماشاگر مشكل اساسی سینماها در سال های اخیر به حساب می آید و به قول مسئولان و سینماداران استان مركزی یكی از عوامل موثر در ركود این هنر - صنعت، نبود تولیدات فاخر در اكران است.

اخبار خارجی
**********
* لندن - ایرنا - دولت محافظه كار «ترزا مِی» با نزدیك شدن به مهلت خروج از اتحادیه اروپا گرفتار بحران و چند دستگی داخل حزبی شده است.
نیویورك- ایرنا- سفیر پیشین آمریكا در ناتو همكاری برخی سیاستمداران این كشور با گروهك تروریستی منافقین را احمقانه توصیف كرد و اظهار داشت: اگر آنها به دنبال تغییر در ایران باشند، این كارشان دقیقا اثر معكوس خواهد داشت.
تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریكا با اشاره به اینكه در دیدار با همتای روس خود درباره ایران هم گفت و گو كرده، ادعا نمود كه خروج واشنگتن از برجام سبب تضعیف ایران شده است.
تهران- ایرنا- مدیركل بازرگانی سفارت انگلیس در تهران تصریح كرد: به دنبال یافتن بهترین راه ها در ارتباط و همكاری با ایران هستیم و اینكه كدام یك از شركت ها بهتر عمل می كنند و صلاحیت بیشتری برای برقراری روابط با همتایان ایرانی خود دارند.
* اسلام آباد- ایرنا- تهران و اسلام آباد در انتها سفر سه روزه رئیس ستادكل نیروهای مسلح ایران به پاكستان بر توسعه همكاری مدیریت مرز، همكاری اطلاعاتی و امنیتی و اقدام برای بازگشایی گذرگاه های مرزی جدید در مرز مشترك تاكید نمودند.
* مادرید- ایرنا- روزنامه ال موندو در تحلیلی نوشت: رئیس جمهوری آمریكا در دیدارش با ولادیمیر پوتین در هلسینكی، اتحادیه اروپا را مقابل روسیه تضعیف كرد.
* تهران- ایرنا- یگان پهپادی ارتش و كمیته های مردمی یمن، پایگاه مزدوران سعودی را در استان الجوف واقع در شمال این كشور هدف قرار داد.
* دمشق- ایرنا- خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) اعلام نمود كه یك جنگنده ناشناس در استان حسكه در شمال این كشور سقوط كرده است.
* دمشق- ایرنا- سه انفجار شدید منطقه 'شیخ نجار' در استان حلب را به لرزه درآورد.
* الجزیره- ایرنا- «خمیس الجهیناوی» وزیر خارجه تونس در دیدار ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش لیبی گفت، كه هرگونه چاره ای برای بحران لیبی باید مورد رضایت مردم این كشور باشد و جامعه بین الملل هم باید به اراده لیبیایی ها احترام بگذارد.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریكا در اظهاراتی مغایر با سخنانش بعد از دیدار با همتای روس خود، جمع بندی نهادهای اطلاعاتی كشورش در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفت.
* تهران- ایرنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا نمود كه وی ترامپ را به خروج از برجام و ایستادن مقابل حكومت ایران متقاعد كرده است.
مسكو- ایرنا- نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین همچون اوپك با بیان مخالفت كشورش با اعمال تحریم های یكجانبه ضد ایران، خواهان استمرار صادرات نفت كشورمان شد.
* تهران- ایرنا- دبیر كمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) بر ضرورت هماهنگی و انسجام تلاش های سیاسی و بین المللی برای آخر دادن به اشغال سرزمین های فلسطینی از جانب رژیم صهیونیستی تصریح كرد.
* لندن- ایرنا- بوریس جانسون وزیر خارجه پیشین انگلیس كه اخیرا از سمت خود استعفا داده است، برخلاف دستورالعمل اجرایی كه مقام های سابق دولت این كشور را از پذیرش كار جدید تا مدت مشخصی منع می كند، فعالیت خویش را بعنوان ستون نویس نشریه دیلی تلگراف از سر گرفته است.
* لندن- ایرنا- یك نهاد نظارتی انگلیس روز سه شنبه در گزارشی فاش كرد كه پلیس لندن ده ها هزار جرم در رابطه با خشونت در این شهر را ثبت نمی كند.
* رم- ایرنا- 'آلبرتو نگری' روزنامه نگار و تحلیلگر ایتالیایی به دیدار روز گذشته روسای جمهوری آمریكا و روسیه در هلسینكی اشاره نمود و اظهار داشت: پیام ترامپ به پوتین، عدم احترام به پیمان های بین المللی بخصوص توافق با ایران و خفه كردن توان قتصادی این كشور بود.
تهران- ایرنا- ناكارآمدی تحریم های ضد ایرانی و تكیه ایران بر اقتصاد مقاومتی و حمایت دیگر كشورهای امضا كننده از توافق هسته ای و منزوی شدن دونالد ترامپ، همچون مواردی است كه بعضی از رسانه های عربی در گزارش ها و تحلیل های خود مورد تاكید قرار داده اند.
* باكو- ایرنا- اجلاس سران پنج كشور حاشیه دریای خزر 12 اوت (برابر 21 مرداد ماه) در شهر اكتائو قزاقستان برگزار می گردد.
* تهران- ایرنا- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا با دفاع از جلسه دیدار جنجالی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در هلسینكی فنلاند، اظهار داشت كه آن نشست حتی بهتر از مذاكراتش با متحدان واشنگتن در سازمان ناتو بود.
تهران- ایرنا- دیوان بین المللی دادگستری با انتشار سندی در تارنمای رسمی خود از ثبت رسمی شكایت ایران ضد آمریكا در این دادگاه اطلاع داد.
تهران- ایرنا- 'علی القحوم' عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن با اشاره به اینكه ما از هر گونه ابتكار عمل برای توقف جنگ در یمن استقبال می نماییم، اظهار داشت: آمریكا نمی خواهد جنگ در كشور ما متوقف شود، چونكه تنها طرفی كه از آن سود می برد، واشنگتن است.
* باكو- ایرنا- احزاب مخالف دولت فعلی گرجستان ائتلاف جدیدی برای معرفی نامزد واحد در انتخابات ریاست جمهوری آتی این كشور تشكیل دادند.
* تهران- ایرنا- نشست خبری مشترك روسای جمهوری آمریكا و روسیه در هلسینكی، خشم خیلی از مقام های ایالات متحده همچون پل رایان رئیس مجلس نمایندگان و یكی از متحدان دونالد ترامپ را به همراه داشت.
* تهران - ایرنا - سخنگوی گردان های حزب الله عراق اظهار داشت كه آمریكا می كوشد برای گروه تروریستی داعش در مرز سوریه و عراق پایگاه امن تولید كند.
* مسكو - ایرنا - شهردار مسكو اعلام نمود كه هواداران فوتبال كه برای مشاهده مسابقات جام جهانی به مسكو سفر كرده بودند بیش از یك میلیارد و 333 هزار یورو (96.69 میلیارد روبل) خرج كرده اند.
* تهران - ایرنا - آژیر خطر در بلندی های جولان اشغالی سوریه به صدا در آمد.
* تهران - ایرنا - با گذشت بیش از یكهزار روز از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن، نقش و مشاركت برخی كشورهای غربی همچون انگلیس در ویرانی و كشتار مردم این كشور فقیر بیش از پیش نمایان می گردد.
تهران- ایرنا- در حالیكه رئیس جمهوری آمریكا از نتایج دیدارش با همتای روس خود حمایت می كند، كنگره از تمایل خود برای افزایش تحریم ضد روسیه به علت دخالت ادعایی مسكو در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا گفت.
شبد**1953**1379


1397/04/27
13:37:37
5.0 / 5
4394
تگهای خبر: بال , تولید , جت , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
هواپیما کنترلی کاغذی
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم