معاون سازمان اوقاف و امور خیریه:

سایه نشینان پرتوقع به وقف ضربه می زنند

سایه نشینان پرتوقع به وقف ضربه می زنند بازار پرواز: مشهد - معاون امور اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: گروه ؛سایه نشینان پرتوقع؛ كه نه موقوفه خوار و نه موقوفه احیاكن هستند، با انتقادهای بیجا فقط به وقف ضربه می زنند و چهره آنرا بین مردم خدشه دار می كنند.


حجت الاسلام امرالله حسنی نیا عصر دوشنبه در همایش 'تجلیل از یاوران وقف خراسان رضوی' در مشهد اضافه كرد: این سایه نشینان پرتوقع كه خواص جامعه را در بر می گیرند، در جای خود نشسته اند و فقط خدمات وقف را زیر سوال می برند.
وی گفت: اگر آنان تامل بیشتری كنند و بركات وقف را بررسی نمایند، جامعه را در حل مشكلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی با بهره گیری از ثمرات وقف یاری می دهند.
وی اظهار داشت: گروه دومی كه به وقف ضربه می زنند، كسانی هستند كه در مسئولیت موقوفه داری خود، طمع كرده و بخشی از درآمد موقوفه را جهت استفاده خود بكار می گیرند، هرچند ضربه مالی این افراد به موقوفه قابل جبران است اما لطمه ای كه این افراد به اعتقادات مردم وارد می كنند، قابل جبران نیست.
حجت الاسلام حسنی نیا اضافه كرد: موقوفه خواران امانت داری مدیران موقوفه را زیر سوال می برند و مردم را نسبت به امانت داری موقوفه بدبین می كنند.
وی گفت: وقف سنت حسنه ای است كه مربوط به همه جامعه می باشد و متولی آن فقط سازمان اوقاف نیست اما این سازمان تلاش می كند همه مردم را به سمت وقف، مشاركت در امور خیر و حل مشكلات جامعه سوق دهد.
وی اظهار داشت: وقف كاربردها و كاركردهای گسترده و متنوع دارد و سرمایه ابدی است كه هیچ گاه تمام نمی گردد، پس یاوران وقف می توانند در ترویج این فرهنگ و سنت حسنه وقف به خوبی نقش ایفا كنند.
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره كل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی باز در این همایش اظهار داشت: تعداد موقوفات این استان تابحال 24 هزار و 932 مورد است كه از این تعداد سه هزار و 973 مورد معادل 16 درصد مربوط به پس از انقلاب اسلامی می باشد.
حجت الاسلام جمال ایزدی اضافه كرد: همین طور از كل موقوفات خراسان رضوی 2 هزار و 6 مورد مربوط به پس از سال 1390 و 205 مورد باز مربوط به امسال است.
وی گفت: این همایش به منظور تجلیل از نمایندگان 12 گروه از یاوران وقف خراسان رضوی برگزار شده است كه شامل گروه 130 هزار نفری اصحاب وقف و بقاع متبركه استان، گروه 120 هزار نفری مستاجرین موقوفات، 2465 متولی موقوفات غیر متصرفی، 62 انجمن یاوران وقف و 45 مشاور وقف است.
وی 1100 عضو هیات امنا و مدیران بقاع متبركه، چهار هزار خدمه بقاع متبركه، 350 فعال قرآنی بقاع متبركه، 470مبلغ مذهبی بقاع متبركه، خیریه بقاع متبركه، اصحاب رسانه و مسئولان همكاری كننده با نهاد وقف و بقاع متبركه را باز از سایر گروه های مزبور برشمرد.
7489 / 6053


1397/08/22
18:12:42
5.0 / 5
4368
تگهای خبر: جت , خدمات , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
هواپیما کنترلی
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم