رئیس جمهوری چین: پوتین بهترین دوست من است

رئیس جمهوری چین: پوتین بهترین دوست من است بازار پرواز: رئیس جمهوری چین در آستانه دیدار با همتای روس خود، ولادیمیر پوتین را «بهترین و نزدیك ترین دوست» خود توصیف كرد.


به گزارش بازار پرواز به نقل از ایسنا، این اظهارات در جریان گفت وگوی شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین با خبرگزاری دولتی روسیه بیان شد.
سفر شی جینپینگ به روسیه كه با هدف تقویت روابط اقتصادی دو كشور برنامه ریزی شده، زمانی انجام می شود كه جنگ تجاری میان چین و آمریكا به اوج خود رسیده است.
انتظار می رود در جریان این سفر سه روزه كه همزمان با نشست سالانه انجمن بین المللی اقتصاد در سنت پترزبورگ انجام می شود، مراسمی به مناسبت هفتادمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیك میان پكن و مسكو نیز اجرا شود.
شی جینپینگ در گفت و گو با خبرگزاری تاس همین طور اعلام نمود: تعاملات من با آقای پوتین مبتنی بر درجه بالایی از اعتماد متقابل است. این پایه محكم دوستی نزدیك ماست. ما با یكدیگر با احترام، محبت، درك و اعتماد برخورد می نماییم.
از نظر تحلیلگران، سفر شی جینپینگ به روسیه برای یادآوری اتحاد قوی پكن و مسكو به آمریكاست؛ اتحادی كه می توان از آن مقابل یكجانبه گرایی های آمریكا بهره برد.
چین بزرگ ترین شریك تجاری روسیه است. شی جینپینگ و پوتین از سال ۲۰۱۳ میلادی تابحال حدود ۳۰ بار با یكدیگر دیدار داشته اند و بارها همكاریهای مشترك خودرا ستوده اند.
در یكی از آخرین اظهارنظرها در این زمینه نیز وزارت خارجه چین در ماه آوریل روابط كنونی دو كشور را در «بهترین سطح در تاریخ» توصیف كرد.




منبع:

1398/03/15
22:10:49
5.0 / 5
4587
تگهای خبر: بال , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
هواپیما کنترلی
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم