رئیس جمهوری گرجستان: به تنش با روسیه عادت داریم

رئیس جمهوری گرجستان: به تنش با روسیه عادت داریم بازار پرواز: رئیس جمهوری گرجستان در مصاحبه ای در مورد تنش با روسیه كه عامل اعتراضات خیابانی در تفلیس شد و تمایل دولتش برای پشت سر گذاشتن گذشته اش با شوروی و پیوستن به اتحادیه اروپا صحبت كرد.


به گزارش بازار پرواز به نقل از ایسنا، بعد از اعتراضات خشونت بار در تفلیس كه مسكو عامل آنرا "هیستری روس هراسی" دانست، روسیه پروازها به گرجستان را متوقف كرد و رسانه تحت كنترل دولت روسیه از گردشگران خواست سفر به این كشور را لغو كنند. اعتراضات در پایتخت گرجستان در اواخر ژوئن با سفر قانونگذاران روسیه شروع شد و حدوداً برای سه هفته ادامه داشت. دست كم ۲۴۰ تن مجروح شدند. سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهوری گرجستان مجبور شد سفرش را نیمه كاره رها كرده و به كشورش بازگردد.
خانم زورابیشویلی كه نخستین رهبر زن در گرجستان است، اخیراً در حاشیه دهمین سالروز "شراكت شرقی" با دویچه وله مصاحبه كرد. شراكت شرقی با مشاركت اتحادیه اروپا و شش كشور شرق اروپاست. این برنامه مهمی برای گرجستان است. همزمان گرجستان تاریخ دیرینه ای از روابط و ارتباطات اقتصادی قوی با روسیه دارد.
زورابیشویلی در پاسخ به اینكه چگونه میان تمایل به عضویت در اتحادیه اروپا و شاید ناتو و گذشته گرجستان با شوروی و مناسبات با روسیه تعادل برقرار می كند، اظهار داشت: به آسانی چون تنه یك چشم انداز وجود دارد. از زمان استقلال از شوروی در ۱۹۹۱ حركت قاطع به سمت عضویت در اتحادیه اروپا در دستوركار بوده است. این بدین معنا نیست كه ما چالش نداریم. ما درگیری های مسكوت مانده ای داریم و جنگی در سال ۲۰۰۸ داشتیم. ۲۰ درصد از كشورمان در اشغال است و این همچنان مساله است و الان هم تنش هایی با روسیه داریم. ما به اینها عادت داریم. تمامی اینها اما گرجستان را از ادامه حركت به سمت اتحادیه اروپا باز نمی دارد. این ذات جوهره، فرهنگ و تاریخ گرجستان است. گرجستان خویش را اروپایی می داند.
رئیس جمهوری گرجستان در پاسخ به اینكه روابط با روسیه بعد از اعتراضات خیابانی به چه شكل است، تصریح كرد: این اعتراضات طبیعی و خودانگیزشی نشان داده است كه چرا ما باید با شركای اروپایی خودمان باشیم، خصوصاً با عنایت به نگرانی ها درباره زخم باز این درگیری ها و اراضی اشغالی. هر آنچه حل نشده باقی بماند چیزی نیست كه مردم بتوانند برای طولانی مدت بپذیرند. گرجستان قویاً توسل به زور را رد می كند. گرچستان در این مرحله هیچگونه ابزار دیپلماتیكی برای حل این مساله ندارد چون ما روابط دیپلماتیك با روسیه نداریم. فكر می كنم این اصلی ترین پیام اعتراضات است كه ما باید كاری برای آن انجام دهیم.
زورابیشویلی در پاسخ به اینكه آیا با كرملین ارتباط دارد یا با ولادیمیر پوتین صحبت می كند، اظهار داشت: اینطور نیست. از زمانی كه روسیه در جنگ ۲۰۰۸ اراضی ما را اشغال كرده است، ما روابط دیپلماتیك نداریم. برای همین است كه ما روی شركایمان حساب می نماییم تا دست كم از گرجستان حمایت كنند و روسیه متوجه شود كه باید با همسایه اش بر پایه احترام و رعایت مقررات بین المللی رابطه داشته باشد. این راهی برای ایجاد ثبات بیشتر در این منطقه است.



1398/04/24
13:48:17
5.0 / 5
4291
تگهای خبر: پرواز , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
هواپیمای کنترلی
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم