هدر روی9میلیارد مترمكعب آب بر اثر ضایعات دركشور

هدر روی9میلیارد مترمكعب آب بر اثر ضایعات دركشور بازار پرواز: مشهد- ایرنا- معاون امور باغبانی وزیر جهاد كشاورزی اظهار داشت: بر اثر ضایعات محصولات و مواد غذایی در كشور معادل 9 میلیارد مترمكعب آب هدر می رود.


به گزارش بازار پرواز به نقل از ایرنا مهندس محمدعلی طهماسبی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از تولیدكنندگان و كشاورزان برتر ملی استان خراسان رضوی در مشهد اضافه كرد: 80 درصد كشاورزی در دنیا بر پایه تولید محصولات با استفاده از دیم انجام می گردد در حالیكه این رقم در كشور ما تنها 10 درصد است.
وی با اشاره به اهمیت توسعه صنایع تبدیلی و تكمیلی در كشور بیان كرد: ظرفیت تولید این بخش از 32 میلیون تن در سالهای گذشته به 50 میلیون تن افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینكه سال گذشته مجموع تولیدات كشاورزی كشور معادل 97 میلیون تن بوده است، اضافه كرد: میزان رشد در بخش زراعت 24 درصد، باغبانی 28 درصد، شیلات 17 درصد و دام و طیور 14 درصد بوده است.
طهماسبی با اشاره به حوادث غیرمترقبه و تاثیر آن بر كشاورزی كشور اظهار داشت: میانگین بارش در 48 سال قبل 242 میلی متر و در 17 سال قبل 219 میلی متر بوده است كه طی 9 سال قبل به 107 میلی متر كاهش یافته است.
وی با اشاره به بالا بودن میزان تبخیر در كشور، اظهار نمود: 70 درصد بارشها هم در كشور تبخیر می گردد و طبق اعلام رسمی وزارت نیرو امسال كشور خشك ترین سال در 47 سال قبل را تجربه خواهد نمود.
وی با تاكید بر اینكه باید كمربندهایمان را برای مواجهه جدی با خشكسالی ببندیم اظهار داشت: از سال 1392 تا كنون دولت 180 هزار میلیارد ریال در زمینه آب در كشور سرمایه گزاری نموده است.
معاون وزیر جهاد كشاورزی اظهار نمود: از سال 92 تا كنون 550 هزار هكتار در كشور به سطح آبیاری تحت فشار افزوده شده است و مجموعا یك میلیون و 550 هزار هكتار از اراضی كشاورزی و باغی كشور به سامانه های آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.
طهماسبی تصریح كرد: كلیه كشاورزان مجری سامانه های آبیاری تحت فشار می توانند از یارانه 85 درصدی كل هزینه اجرای طرح بهره مند شوند.
وی با اشاره به لزوم توسعه مكانیزاسیون در كشاورزی اظهار داشت: 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات در جهت توسعه مكانیزاسیون در كشور توزیع شده است.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132/7496


1396/10/21
19:43:59
5.0 / 5
5033
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
drone
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم