واشنگتن تایمز،

چالش های سران ناتو در آستانه هفتادمین سالگرد تاسیس آن

چالش های سران ناتو در آستانه هفتادمین سالگرد تاسیس آن بازار پرواز: در هفتادمین سالگرد تشكیل ائتلاف نظامی ناتو، رئیس جمهور آمریكا باز هم خواهان مشاركت بیشتر متحدان در هزینه ها خواهد شد، رئیس جمهور فرانسه كه بتازگی این اتحاد را گرفتار ˮمرگ مغزیˮ دانسته، صدراعظم آلمان را خشمگین كرده و آن طور كه بنظر می رسد میزبانان انگلیسی بی تاب به انتها رسیدن هرچه سریع تر این مراسم هستند و همه متحدان از تركیه خشمگینند.


به گزارش بازار پرواز به نقل از ایسنا، روزنامه واشنگتن تایمز در آستانه برگزاری مراسم هفتادمین سالگرد تشكیل ناتو درباره شكاف های گوناگونی كه هم اكنون گریبانگیر این ائتلاف شده و اعضای آنرا با اختلافاتی روبه رو كرده چنین نوشته است: بحران های وجودی برای ناتو مساله تازه ای نیستند اما بنظر می رسد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا و دیگر رهبران این اتحاد نظامی در مراسم هفتادمین سالگرد تشكیل آن با چالش هایی روبه رو هستند.
این مراسم الان از یك "اجلاس" به سطح "دیدار رهبران" تنزل یافته و در مقطعی صورت خواهد گرفت كه این ائتلاف نظامی با شوك هایی روبه رو شده است كه یكی از آنها اعلام خروج نیروهای آمریكایی از سوریه از طرف دونالد ترامپ در ماه اكتبر است كه بدون باخبر كردن متحدان اروپایی صورت گرفت. خرید سامانه اس-۴۰۰ روسیه از طرف رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور تركیه نیز یكی دیگر از این شوك ها است كه دیگر قدرت های ناتو را با هراس از دست رفتن انسجام دفاعی این ائتلاف نظامی روبه رو كرده است.
تردیدها درباره تعهد دونالد ترامپ به این اتحاد سبب شد كه امانوئل ماكرون، رئیس جمهور فرانسه آگهی دهد كه ناتو گرفتار "مرگ مغزی" شده و قدرت های اروپایی باید بیشتر از پیش برای دفاع از خود به خودشان متكی باشند.
انگلیس كه میزبان این مراسم است بیشتر از هر چیز درگیر احتمال پیروزی بوریس جانسون، نخست وزیر این كشور در انتخابات سراسری ۱۲ دسامبر و احتمال كمك ترامپ به شانس او یا تخریب فرصتش در این انتخابات است.
كارن دانفرید، رئیس صندوق مارشال آمریكا اظهار نمود: مراسم هغتادمین سالگرد تشكیل ناتو با شكاف های مهمی در درون این اتحاد هم راه است.
پیش بینی می شود در گفتگوی رهبران ناتو چالش هایی مطرح شوند. دونالد ترامپ انتظار دارد كه دیگر اعضای ناتو سهم بیشتری را در هزینه های این اتحاد تقبل كنند و حتی خروج از آنرا هم بررسی نموده است.




منبع:

1398/09/11
13:37:12
5.0 / 5
4497
تگهای خبر: خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
هواپیما کنترلی کاغذی
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم