خشم سودانی ها از سربازگیری امارات برای جنگ لیبی و یمن

خشم سودانی ها از سربازگیری امارات برای جنگ لیبی و یمن بازار پرواز: یك خانواده سودانی از دولت انتقالی این كشور خواست تا برای بازگرداندن فرزندشان كه توسط دولت امارات در یك اردوگاه آموزشی نظامی به مدت سه ماه گروگان گرفته شده، مداخله كنند و او را بازگردانند.


به گزارش بازار پرواز به نقل از ایسنا، به نقل از شبكه تلویزیونی الجزیره، عبدالله الطیب یوسف، برادر یك تبعه سودانی اظهار داشت: دولت امارات برادرم را برای استخدام بعنوان نگهبان در تاسیسات و سازمان های مهم به همراه گروهی فریب داده و وی را به اردوگاهی فرستاده تا بعد از آن او را جهت شركت در جنگ به یمن و یا لیبی اعزام كند.
عبدالله الطیب یوسف همینطور خاطرنشان كرد: برادرم و گروه همراه وی غافلگیر شدند چونكه به محض ورود به فرودگاه از آنها خواسته شد تا به اردوگاه نظامی بروند و در آنجا طریقه استفاده از سلاح های سنگین را آموزش ببینند.
ایشان در ادامه اضافه كرد: آخرین تماس من با برادرم چهارشنبه گذشته از طریف واتساپ بود و در جریان این تماس برادرم به من اطلاع داد كه طریقه استفاده از سلاح های سنگین را در امارات آموزش دیده و به وی پیشنهاد شده است تا در ازای دریافت پول جهت شركت در جنگ در لیبی و یا یمن یك گزینه را انتخاب نماید.
عبدالله الطیب یوسف از دولت انتقالی سودان خواست تا برادرش را به خارطوم بازگرداند.
در ۲۵ دسامبر گذشته روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی از دست داشتن امارات و حمایت مالی از انتقال مزدوران جهت شركت در جنگ در لیبی اطلاع داد. روزنامه گاردین فاش كرد: موج جدیدی از شبه نظامیان مزدور از سودان در حال شركت در جنگ لیبی بوده و این مسئله نگرانی ها درباره تبدیل شدن جنگ لیبی به یك جنگ بین المللی توقف ناپذیر و بی ثبات كننده منطقه را افزایش داده است.
اوایل ماه جاری میلادی سازمان ملل اعلام نمود: مداخله شبه نظامیان سودانی در لیبی تهدیدی مستقیم ضد امنیت این كشور جنگ زده به حساب می آید.
نیروهای حفتر چهارم آوریل عملیات گسترده ای را ضد طرابلس شروع كردند. در جریان این عملیات درگیری های شدیدی میان نیروهای حفتر و دولت توافق ملی رخ داده است.
لیبی از زمان سرنگونی نظام معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ شاهد بحران سیاسی و نظامی است. هم اكنون دو طرف اصلی بر سر قدرت در این كشور جنگ دارند. یكی دولت توافق ملی لیبی كه مقر آن طرابلس است و از جانب جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت موقت در شرق لیبی با ریاست عبدالله الثنی كه پارلمان طبرق و ارتش "ملی" لیبی به رهبری خلیفه حفتر از آن حمایت می كنند.
كنفرانس برلین درباره بحران لیبی یكشنبه (۲۹ دی ماه) با حضور رهبران و وزرای خارجه ۱۲ كشور و روساء و نمایندگان پنج سازمان برگزار گردید.




منبع:

1398/11/05
22:42:42
5.0 / 5
4784
تگهای خبر: آموزشی , جامعه , سازمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
فروش هواپیمای کنترلی
بازار پرواز
flybazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار پرواز محفوظ است

بازار پرواز

فروش هواپیمای کنترلی و کوادکوپتر و لوازم